عصر بازار

شفافیت اقتصادی در گرو چیست؟

عصر اعتبار- یک کارشناس اقتصادی گفت: ثبات در بازار کار، ارزش پول ملی، نرخ ارز، قوانین و روابط بین الملل پارامترهای ایجاد شفافیت اقتصادی کشور محسوب می شوند.

شفافیت اقتصادی در گرو چیست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از جوان،در خصوص عوامل زمینه ساز بی ثباتی اقتصاد کشور بیان کرد: مباحث مختلفی جهت آسیب رساندن به بدنه اقتصاد کشور مطرح هستند که برای مقابله با آنها باید برنامه های مناسبی تدوین شود.
    وی در ابتدا ثبات در بازار کار را عامل مهم در اقتصاد کشور مطرح کرد و افزود: باید تعادلی بین عرضه و تقاضا در این بازار به وجود داشته باشد تا به تبع همین موضوع شاهد شکل گیری دیگر مولفه های اقتصادی کشور از جمله افزایش حجم سرمایه گذاری باشیم.

    دقیقی اصل تصریح کرد: به مرور زمان و با افزایش تقاضا زمینه برای افزایش عرضه و به تبع افزایش نیروی انسانی فراهم می شود که تداوم این امر سبب اشتغالزایی و ایجاد شفافیت در محیط کسب و کار می شود چرا که در غیر اینصورت شاهد روی آوردن قشر تحصیلکرده به مشاغل کاذب خواهیم بود.

    وی در ادامه به ثبات در ارزش پول ملی اشاره کرد و افزود: یکی از عواملی که سبب شفافیت اقتصادی می شود کاهش نرخ تورم است که تلاش دولت وقت برای مهار این تورم افسار گسیخته قابل تحسین بوده است چرا که افزایش نرخ تورم مشکلات زیادی را از جمله اثرات منفی در بخش تولیدات داخلی و نیز کاهش قدرت خرید مردم را به دنبال خواهد داشت.

    این کارشناس اقتصادی ثبات نرخ ارز را به عنوان سومین پارامتر مهم در اقتصاد پویا معرفی کرد و گفت: روند افزایش این نرخ باید به صورت قابل پیش بینی انجام گیرد چرا که افزایش ناگهانی آن ممکن است سبب تورم مالیاتی شود.

    به گفته وی ثبات در روابط بین الملل و قوانین تجاری نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار بر اقتصاد است.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی