عصر بازار

روحانی:

از گسترش همکاری اقتصادی با کاراکاس استقبال می‌کنیم

عصر اعتبار- رییس‌جمهوری کشورمان در جریان سفرش به کاراکاس با رییس‌جمهوری ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد.

از گسترش همکاری اقتصادی با کاراکاس استقبال می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد جمعه وارد جزیره مارگاریتا ونزوئلا شده است، در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه ایران و ونزوئلا، آغاز ریاست کاراکاس بر جنبش عدم تعهد را تبریک گفت و تصریح کرد که تهران آماده است تجربیات چهار ساله ریاست خود بر این جنبش را در اختیار ونزوئلا قرار دهد.

    روحانی با اشاره به تحولات مهم منطقه‌ای و بین المللی گفت: جنبش عدم تعهد می‌تواند نقش‌آفرینی بزرگ در جهان امروز باشد و اعضا باید با وحدت و همکاری متقابل، منافع جمعی خود را به پیش ببرند.

    جنبش عدم تعهد می‌تواند نقش‌آفرینی بزرگ در جهان امروز باشد و اعضا باید با وحدت و همکاری متقابل، منافع جمعی خود را به پیش ببرند

    رییس‌جمهوری کشورمان همچنین با اشاره به موضوع کاهش طولانی مدت بهای نفت و اثرات آن بر اقتصاد بین‌المللی اظهارداشت: ثبات بازار، قیمت عادلانه و نیز سهم منصفانه تولید کنندگان نفت تضمین کننده منافع پایدار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انرژی است.

    روحانی همچنین با ابراز علاقه‌مندی ایران برای همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاری با ونزوئلا، فعال شدن کمیسیون مشترک دو کشور را برای پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های پیش رو مثبت ارزیابی کرد.

    رییس‌جمهوری ونزوئلا نیز در این دیدار با تأکید بر این که کارکاس مصمم به توسعه همکاری‌ها با تهران در همه عرصه‌ها است، گفت: ایران و ونزوئلا فرصت‌های گسترده‌ای برای همکاری دارند و ما علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه های صنعتی، زیربنایی و انرژی هستیم.

    مادورو در ادامه  فعال شدن کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: این کمیسیون می‌تواند تحرکی در روابط تهران - کارکاس ایجاد کند.

    وی به موضوع کاهش بهای نفت اشاره کرد و گفت: کشورهای تولید کننده نفت از کاهش بهای آن شدیدا متضرر شده‌اند و باید با وحدت، برای تثبت بهای نفت تلاش کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو