عصر بازار

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛

پرداخت ۴۰۰ هزار میلیارد ریال از بدهی های دولت از امروز

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۴۰۰ هزار میلیارد ریال از بدهی های دولت به پیمانکاران از امروز (شنبه) پرداخت می شود.

پرداخت ۴۰۰ هزار میلیارد ریال از بدهی های دولت از امروز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت جمعه شب در برنامه تلویزیونی در مسیر توسعه که از شبکه باران سیمای مرکز گیلان پخش شد، افزود: مجلس شورای اسلامی مجوز پرداخت 400 هزار میلیارد ریال از بدهی های دولت را داده که برهمین اساس، به قول مان به پیمانکاران عمل می کنیم.
    وی اضافه کرد: بدهی به تمامی پیمانکارانی که قول داده ایم، پرداخت می شود.
    معاون رئیس جمهوری گفت: همچنین بدهی هایی که به گندمکاران و نیز بازنشستگان فرهنگی وجود داشته، پرداخت خواهد شد.
    نوبخت با یادآوری اینکه 100 درصد اعتبار مربوط به چایکاران پرداخت شده، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید، با مردم است ولی باید توجه داشته باشیم که پولی باید در خزانه باشد تا بتوانیم پرداخت کنیم.

    ** پرداخت تسهیلات به بیش از سه هزار و 45 واحد تولیدی
    نوبخت در بخش دیگری از سخنانش؛ با تعریفی از اقتصاد مقاومتی گفت: در اقتصاد مقاومتی ضمن متمرکز شدن به توانایی های داخلی، باید با جهان نیز ارتباط داشته باشیم.
    وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست و بسیاری از موضوعات رفاهی مردم را که نیازمند آن هستند، نباید نادیده بگیریم.
    وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی درون نگر، برون زا، دانش بنیان، مردمی و عدالت محور است از این رو؛ برای دهک های پایین جامعه باید توزیع ثروت عادلانه برقرار شود.
    نوبخت یادآور شد: برای رسیدن به رشد اقتصادی مورد تاکید مقام معظم رهبری، 24 سیاست ابلاغیه را در 12 برنامه، فصل گذاری کرده ایم که تمامی موارد مربوط به آن مشخص است.
    وی افزود: تاکنون به بیش از سه هزار و 45 واحد تولیدی از هفت هزار و 500 واحد تولیدی که قرار بود طی امسال تسهیلات پرداخت شود، تسهیلات اعطا شده است.
    نوبخت ادامه داد: برای این هفت هزار و 500 واحد تولیدی، اعتباری بالغ بر 160 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده بود.
    وی اظهار کرد: تاکنون در گیلان بیش از یک هزار و 550 میلیارد ریال تسهیلات به 260 واحد تولیدی پرداخت شده که با پرداخت این تسهیلات، توانستیم افزون بر یک هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد کنیم.

    ** 19 هزار نفر در دولت استخدام می شوند
    رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه نمی توانیم تمامی اشتغال جوانان تحصیلکرده را در مشاغل دولتی داشته باشیم، گفت: البته بخشی از اشتغال در دستگاه های دولتی است.
    وی ادامه داد: امسال از ماه آینده یا آبان، بیش از 19 هزار نفر در دولت استخدام می شوند.
    نوبخت با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: ما از دو مسیر در سال 95 این موضوع را پیگیری کرده و می کنیم که یکی از این دو مسیر، فعال کردن واحدهای تولیدی غیرفعال و یا واحدهایی است که با همه ظرفیت کار نمی کنند.
    وی اظهار امیدواری کرد که با فعال کردن واحدهای تولیدی، بخشی از مشکل اشتغال نیز رفع شود.
    نوبخت با اشاره به ظرفیت های گیلان، به ظرفیت منطقه آزاد انزلی نیز اشاره و بیان کرد: غیر از واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی، بیش از 37 هزار میلیارد ریال طی 2 سال گذشته در منطقه آزاد انزلی سرمایه گذاری و افزون بر 40 واحد صنعتی در آنجا فعال شده است.
    وی تصریح کرد: اکنون ظرفیتی ایجاد شده که می توانیم برای بندرگاه ها از شمال ایران چه از روسیه و چه برای دریای خزر، زمینه سازی صادرات داشته باشیم.
    نوبخت مسیر دیگر تحقق اقتصاد مقاومتی را برای امسال، طرح های عمرانی دولت دانست و گفت: 370 هزار میلیارد ریال طی امسال برای فعال کردن طرح های عمرانی دولت پیش بینی شده است.
    وی تعداد طرح های پیش بینی شده برای گیلان را نیز 28طرح با اعتباری بالغ بر 10هزار میلیارد ریال تا پایان امسال ذکر کرد.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه اختصاص اعتبارات پیش بینی شده برای تکمیل آزادراه رشت - قزوین، راه آهن قزوین - رشت، تکمیل سدهای لاستیکی و نیز سدهای پلرود، شفارود، تکمیل بیمارستان های لنگرود، رضوانشهر، لاهیجان، 17 شهریور رشت و 400 تختخوابی مرکز استان را از جمله این 28 طرح عنوان کرد.
    وی توزیع اعتبارات در استان ها را بر مبنای شاخص توسعه هر استان عنوان و بیان کرد: هر استانی براساس برخورداری از شاخص ها ، اعتبارات خود را دریافت می کند.
    نوبخت به اهمیت پروژه هایی همچون راه آهن در گیلان اشاره کرد و گفت: اگر راه آهن از قزوین به رشت و در نهایت آستارای ایران به آستارای جمهوری آذربایجان متصل شود، کشور را به مسیر بین المللی متصل می کند.

    ** تحریم های ظالمانه را از گلوی اقتصاد ملی برداشتیم
    وی با اشاره به اینکه دو سال و نیم تلاش کردیم تحریم های ظالمانه را از گلوی اقتصاد ملی باز کنیم، افزود: داشتند تحریم ها را به مسیری می بردند که نفت، در برابر غذا باشد.
    نوبخت ادامه داد: تولید نفت روزانه به دو میلیون و 568 هزار بشکه رسیده و هم قیمت و هم تولید نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
    وی تصریح کرد: ضمن اینکه نمی توانیم اقتصادمان را از موهبت نفت بی بهره کنیم اما باید از ظرفیت تبدیل آن نیز استفاده کنیم.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه اعتبارات پیش بینی شده امسال برای طرح ها صددرصد تامین می شود، گفت: در طرح های اقتصاد مقاومتی، هر وزیر یک یا دو استان را پیگیری می کند که وزیر معین گیلان، بیژن زنگنه وزیر نفت است.
    وی خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده، وزیر نفت به گیلان سفر می کند و درباره سایت نفتی رودسر گزارش دقیقی را به مردم استان ارائه می کند.

    ** مردم همکاری لازم را با ماموران سرشماری داشته باشند/ آمارها محرمانه می ماند
    معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به آغاز سرشماری از سوم تا 24 مهر به صورت اینترنتی و از 25 مهر تا 25 آبان ماه به صورت حضوری، از مردم خواست همکاری های لازم را با ماموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن داشته باشند.
    نوبخت با بیان اینکه نوآوری هایی در این کار خواهیم داشت، گفت: مرکز آمار ربطی به سازمان هدفمندی یارانه ها ندارد، قانون این تکلیف برای سازمان برنامه و بودجه تعیین کرده و این آمار، محرمانه می ماند.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر نظم خوبی در ارائه آمار بوجود آمده، گفت: در دهه مبارک فجر امسال، گزارشی از سرشماری نفوس و مسکن را به مردم اعلام می کنیم.
    محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، در سفر به گیلان، با خانواده های معظم شهدای والامقام در رشت دیدار کرد. وی همچنین روز گذشته (جمعه) با نماینده ولی فقیه در استان گفت وگو کرد. نوبخت از منطقه آزاد انزلی نیز بازدید و با حضور وی ، کلنگ اجرای دو طرح عمرانی در این منطقه به زمین زده شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو