عصر بازار

ترکیه در ردیف کمترین هزینه کنندگان جهان برای دانش آموزان

عصر اعتبار- سازمان همکاری اقتصادی و توسعه طی گزارشی اعلام کرد: سرانه هزینه‌کرد دولت ترکیه برای دانش‌آموزان و دانشجویان در این کشور یکی از کمترین نرخ‌ها در میان کشورهای جهان است.

ترکیه در ردیف کمترین هزینه کنندگان جهان برای دانش آموزان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه طی گزارشی با عنوان تحصیل در یک نگاه 2016 اعلام کرد بودجه اختصاص یافته از سوی دولت ترکیه برای دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه و همچنین دوره‌های آموزش عالی پایین‌تر از متوسط کشورهای عضو این سازمان است.

    در این گزارش آمده است: یک سوم دانش‌آموزان در ترکیه که از دبیرستان‌های این کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند خواستار بودجه کافی برای افزایش کیفیت تحصیل در این کشور هستند و بر عدم وجود بودجه کافی در حوزه آموزش در ترکیه تاکید می‌کنند.

    یکی از مهمترین نکاتی که در این گزارش به آن اشاره شده این است که 43 درصد از زنان 15 تا 29 ساله ترکیه نه مشغول به کار هستند و نه خدمات آموزشی دریافت می‌کنند که بسیار بیشتر از متوسط 17 درصدی کشورهای عضو این سازمان است.

    این گزارش می‌افزاید: اشتغال و درآمد زنان در ترکیه در مقایسه با مردان از نرخ کمتری برخوردار است، این در حالی است که نرخ زنانی که از دوره‌های آموزش عالی فارغ‌التحصیل شده و در سال 2015 استخدام شده‌اند 58 درصد بود و از سوی دیگر نرخ مردان در این شاخص 76 درصد بوده است. این اختلاف 18 درصدی بین استخدام زنان و مردان در ترکیه 2 برابر متوسط کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است.

    از سوی دیگر این گزارش تاکید می‌کند: زنان با سطح تحصیل برابر با مردان 84 درصد درآمد مردان را دریافت می‌کنند.

    گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه تاکید می‌کند: علیرغم افزایش تخصیص بودجه در سوی دولت ترکیه به بخش آموزش این کشور، ترکیه همچنان دومین کشور از لحاظ کمترین سرانه بودجه اختصاص یافته به دانش‌آموزان و دانشجویان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی