عصر بازار

پایان تامین مالی ۲۶۵۰ میلیارد تومانی دولت برای تسویه مطالبات گندم کاران

عصر اعتبار- مدیر عامل بورس کالا گفت: انتشار اوراق سلف موازی استاندارد گندم که به منظور تامین مالی ۲۶۵۰میلیارد تومانی شرکت بازرگانی دولتی برای پرداخت بخشی از مطالبات گندمکاران از چهارشنبه گذشته آغاز شده، امروز به طور کامل به فروش رسید.

پایان تامین مالی ۲۶۵۰ میلیارد تومانی دولت برای تسویه مطالبات گندم کاران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مدیرعامل بورس کالا گفت: انتشار اوراق سلف موازی استاندارد گندم در بورس کالای ایران که به منظور تامین مالی 2650میلیارد تومانی شرکت بازرگانی دولتی برای پرداخت بخشی از مطالبات گندمکاران از چهارشنبه گذشته آغاز شده، امروز به طور کامل به فروش رفت تا بزرگترین تامین مالی بخش کشاورزی ایران در بازار سرمایه از طریق بورس کالای ایران و ظرف دو روز با موفقیت کامل انجام شود.

    حامد سلطانی نژاد افزود: امروز در دومین روز انتشار اوراق سلف موازی گندم در بورس کالای ایران یک میلیون و 761 هزار تن گندم در قالب اوراق سلف به ارزش بیش از یک هزار و 457 میلیارد تومان به فروش رسید، تا کل تامین مالی پیش بینی شده به مبلغ 2هزارو  650 میلیارد تومان در دو روز محقق شود.

    وی افزود: با این تامین مالی صورت گرفته شرکت بازرگانی دولتی در اسرع وقت بخش ویژه‌ای از طلب گندمکاران را پرداخت خواهد کرد، تا مشکلات به وجود آمده برای گندمکاران در این زمینه به زودی مرتفع شود.

    سلطانی نژاد در ادامه به جزییات اوراق سلف موازی گندم اشاره کرد و گفت: اوراق سلف موازی گندم با نام و معاف از مالیات بود و با سررسید 6 ماهه و با نرخ بازده 10 درصدی معادل سود 20 درصد سالانه منتشر شد و نرخ بازخرید بازارگردان نیز روز شمار معادل 19 درصد در سررسید سالانه تعیین شده بود که با استقبال سرمایه گذاران به فروش رسید.

    وی تصریح کرد: متعهد پذیره نویسی و بازارگردان طی مدت عرضه تا سررسید، صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی و ضامن اصل و بازده اوراق در سررسید دولت جمهوری اسلامی ایران، خزانه داری کل و بانک کشاورزی هستند.

    به گفته مدیرعامل بورس کالای ایران، علاوه بر انتشار اوراق سلف و تامین مالی صورت گرفته، شرکت بازرگانی دولتی ایران تعهد کرده است که کلیه گندم غیر مشمول فروش یارانه ای در اختیار این شرکت، به صورت منظم و مستمر تا زمان سررسید صرفا از طریق بورس کالای ایران و براساس قیمت های جاری بازار به فروش می رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو