عصر بازار

الجزایر می‌تواند دروازه حضور ایران در بازار آفریقا باشد

عصر اعتبار- رییس‌ جمهوری اسلامی ایران روابط تهران - الجزیره را برادرانه و صمیمی دانست و اظهار کرد: دو کشور در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی از مواضع بسیار نزدیکی برخوردار هستند و باید روابط خوب ایران و الجزایر در تمامی زمینه‌ها هر چه بیشتر توسعه یابد.

الجزایر می‌تواند دروازه حضور ایران در بازار آفریقا باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر شنبه به وقت محلی در حاشیه هفدهمین اجلاس سران عدم تعهد در جزیره مارگاریتا ونزوئلا و در دیدار مطان العامره وزیر خارجه الجزایر گفت: ایران و الجزایر همواره در روزهای سخت در کنار یکدیگر بوده‌اند و امروز بویژه بعد از رفع تحریم‌های ظالمانه شرایط برای ایجاد شتاب در توسعه روابط دو کشور مخصوصاً در زمینه اقتصادی فراهم است که باید از آن استفاده کرد.

    رییس‌ جمهوری اظهار امیدواری کرد که حرکت جدیدی در روابط اقتصادی دو کشور به نفع دو ملت آغاز شود.

    وی همچنین با اشاره به پیچیدگی شرایط و مسایل منطقه‌ای، تصریح کرد: بی‌تردید در شرایط کنونی منطقه تقویت رایزنی‌ها و همکاری نزدیک می‌تواند در حل و فصل مسایل تأثیر گذار باشد.

    رییس‌ جمهوری در ادامه تلاش برای موفقیت اجلاس آتی تولید کنندگان نفت در الجزایر را مورد اشاره قرار داده و با تاکید بر لزوم ایجاد ثبات در بازار نفت و قیمت عادلانه برای آن، گفت: امیدوارم با همکاری و تعامل نزدیک ، گام‌های مؤثری در این راستا در جهت تامین منافع جمعی برداشته شود.

    مطان العامره فرستاده ویژه رییس جمهور و وزیر امور خارجه الجزایر نیز در این دیدار ضمن انتقال پیام شفاهی رییس‌ جمهور کشورش به روحانی، اظهار کرد: روابط و مناسبات دو کشور بر مبنای استقلال نظر بنا شده است و مصمم هستیم روابط برادرانه خود با تهران را بیش از پیش گسترش دهیم.

    وزیر خارجه الجزایر گفت: تهران و الجزیره برای توسعه سطح روابط و همکاری‌های خود به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه اراده جدی دارند و الجزایر می‌تواند دروازه حضور ایران در بازار آفریقا باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو