عصر بازار

معاون ناشران بورس خواستار شد:

پرونده مالیاتی شرکت‌ها از زمان بورسی شدن بررسی شود

عصر اعتبار- حسینی مقدم گفت: درخواست ما از سازمان امور مالیاتی این است که زمانی که شرکتی تمایل به بورسی شدن دارد پرونده‌های گذشته آن را دیگر بررسی نکنند و زمانی که بورسی می‌شود از آن زمان به بعد پرونده‌ها بررسی شوند.

پرونده مالیاتی شرکت‌ها از زمان بورسی شدن بررسی شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، روح اله‌حسینی‌مقدم  در مورد تاثیر مشوق‌های مالیاتی بر روی سرمایه‌گذاری‌ها در بورس اظهارداشت: هدف ما همواره این بوده که ‌شرکت‌ها در بورس شرایط جذاب‌تری برای افزایش سرمایه‌گذاریها داشته باشند. دلیل آن هم این است که تا زمانی که جذابیت را در بازار مالی نگه داریم می‌توانیم بخش مالی را به عنوان یک بخش کمک کننده به اقتصاد در نظر بگیریم .

    وی خاطر نشان کرد: بحث مشوق های مالیاتی یکی از مواردی است که می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.

    حسینی مقدم تصریح کرد: درخواست ما از سازمان امور مالیات این است که زمانی که شرکتی تمایل به بورسی شدن دارد دیگر پرونده گذشته آن را  بررسی نکنند و از زمانی که بورسی می‌شوند از آن زمان به بعد پرونده‌ها بررسی شوند.

    معاون ناشران و اعضاء بورس تهران گفت: این موضوع به شفافیت در اقتصاد بسیار کمک کرده و شرکت‌ها و صنایع تمایل بیشتری پیدا می‌کنند تا سهام خود را در بورس عرضه کنند و مشکلی در این خصوص نخواهند داشت.

    وی افزود: در صورتی که بتوانیم همیشه جذابیت را در بازار سرمایه و بازار مالی حفظ کنیم توانسته‌ایم به اقتصاد کشور کمک کنیم .

    حسینی مقدم در مورد نقش دولت در بهبود روند شرکت‌ها افزود: موضوعی که بر روی فعالیت شرکتها تاثیرگذار است تصمیمات دولت‌ها است و ربطی به یک دولت خاص ندارد. مقام حاکمیتی تصمیم گیرنده است که امروز این رویه در را صنعت و در اقتصاد در پیش گیرد این موضوع باعث می‌شود تا برخی از صنایع متضرر شوند و یا برخی دیگر به ابهام فرو روند.

    وی افزود: ابهام برای تصمیم گیری و کار بلندمدت صنایع سخت بوده و کار را پیچیده می‌کند. درخواست ما این است تا دولت‌ها تصمیماتی بگیرند تا سرمایه‌گذاران به راحتی بتوانند پیگیر مسائل خود باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی