عصر بازار

پرداخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طلب پیمانکاران

تهیه پیش‌نویس لایحه مدیریت بدهی‌ها

افزایش بدهی‌ دولت به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان

عصر اعتبار- مدیرکل مدیریت بدهی‌های وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه پیش‌نویس لایحه مدیریت بدهی‌های عمومی تهیه شده است، گفت: رقم بدهی‌های دولت و شرکت‌ها از ۳۸۰ هزار میلیارد تومان به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

تهیه پیش‌نویس لایحه مدیریت بدهی‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس،‌ با اشاره به انتشار 6 هزار میلیارد تومان از 7500 میلیارد تومان اسناد خزانه در فرابورس اظهار داشت: این اسناد بر اساس بند «ه» تبصره 5 قانون بودجه سال 95 در فرابورس پذیرش شده و برای پرداخت مطالبات به طلبکاران غیردولتی طرح‌های عمرانی خواهد بود.

    مدیرکل مدیریت بدهی‌های وزارت اقتصاد تأکید کرد: همچنین بر اساس بند «ز» تبصره 5، 4500 میلیارد تومان اسناد خزانه آماده تحویل به پیمانکاران شده است و در این راستا اطلاعات طلبکاران از طریق فرابورس دریافت و پس از آن مراحل واگذاری انجام می‌شود.

    وی با اشاره به پیش‌بینی 5 هزار میلیارد تومان انتشار اوراق مشارکت در بودجه امسال تصریح کرد: انتشار 1500 میلیارد تومان آن انجام شده و به مرور بقیه این اوراق نیز منتشر خواهد شد.

    بنانی با بیان اینکه کارهای مقدماتی اجرای تبصره 35، 36 و 37 اصلاحیه بودجه 95 در حال انجام است، یادآور شد: به محض اینکه دستگاه‌ها موارد مربوط به دارایی‌ها اعلام کنند و نیز شیوه اجرایی کار انجام شود، این تبصره‌ها نیز اجرایی خواهد شد.

    مدیرکل مدیریت بدهی‌های وزارت اقتصاد در مورد رقم بدهی‌های دولت نیز اظهار داشت: در گزارش اولیه رقم بدهی‌های دولت و شرکت‌ها 380 هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر به 450 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که این موضوع ناشی از شفاف شدن اطلاعات بدهی‌ها و گسترش دامنه دستگاه‌ها بوده است، البته این رقم مربوط به بدهی شرکت نفت و بانک مرکزی نمی‌شود.

    وی با تأکید بر اینکه پیش‌نویس لایحه مدیریت بدهی‌های عمومی از سوی وزارت اقتصاد تهیه شده است، بیان داشت: این لایحه در خصوص نحوه انتشار اوراق، تعیین سقف بدهی‌ها و نظام‌مند کردن مدیریت بدهی‌ها و قاعده‌گذاری برای آن است که حداکثر تا دو ماه آینده برای تصویب به دولت ارسال خواهد شد.

    بنانی در مورد اینکه طبق گزارش بانک مرکزی تنخواه دولت برای مصارف هزینه‌های جاری تا کنون تسویه نکرده است، تصریح کرد: معمولاً این تنخواه تا پایان سال تسویه می‌شود و تا جایی که مکلف هستند، باید تا کنون تنخواه سال 94 تسویه شده باشد.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو