عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی:

حق بیمه‌ها ۱۴درصد بیشتر شد

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به شرایط پیش آمده بعد از برجام به‌طور جدّی پیگیر هستیم که روابط خارجی و بین‌المللی با شرکت‌های معتبر و بزرگ بیمه‌ای دنیا را احیاء کرده و مبادلات بیمه اتکایی را با آنها گسترش بدهیم.

حق بیمه‌ها ۱۴درصد بیشتر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، عبدالناصر همتی در مجمع عمومی بیمه مرکزی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و اعضاء برگزار شد، از رشد مداوم صنعت بیمه خبر داد و ضمن اعلام رشد 14 درصدی حق‌بیمه‌ها در سال گذشته، اظهار داشت: با اقدامات انجام‌ گرفته ضریب نفوذ بیمه در کشور که نسبت حق‌بیمه به تولید ناخالص داخلی است، به نزدیک 2 درصد رسیده است و امیدواریم با افزایش سرعت رشد صنعت بیمه از مرز 2 درصد عبور کنیم.

    وی دغدغه صنعت بیمه را تأمین و پرداخت به موقع خسارت‌های بیمه‌شدگان اعلام کرد و افزود: رشد خسارت در رشته‌های اتومبیل و درمان در سال‌های اخیر فشار زیادی به صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه آورده است؛ به‌طوری‌که در طول 7 سال گذشته فقط 3500 میلیارد تومان زیان شخص ثالث بوده است که خوشبختانه با اقداماتی که در سال 94 از سوی بیمه مرکزی  ایران شروع شده و امسال نیز ادامه خواهد داشت، شاهد بهتر شدن وضع مالی شرکت‌های بیمه خواهیم بود.

    همتی تأکید کرد: در پایان سال 94 معادل 39 هزار میلیارد ریال ذخیره خسارت معوق رشته بیمه شخص ثالث گرفته شده است و امسال نیز به تقویت ذخایر خسارت این رشته تأکید خواهیم کرد.

    رئیس شورای عالی بیمه از پیگیری عملیاتی کردن حاکمیت شرکتی در شرکت‌های بیمه به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بیمه مرکزی در نیمه دوم سال 95 یاد کرد و گفت: نظارت و کنترل جدّی سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بیمه در چارچوب آیین‌نامه مصوب شورای‌عالی بیمه نیز از اقدامات اساسی بیمه مرکزی در نیمه دوم سال خواهد بود.

    به گفته همتی این موضوع در حفظ توانگری و قدرت پاسخگویی به تعهدات پذیرفته‌شده توسط شرکت‌ها حائز اهمیت است و باید به طور منظم رصد بشود.

    رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به مشکلات مالی و فنّی که در برخی از شرکت‌های بیمه پیش آمده است، تأکید کرد: صلاحیت فنّی و تخصصی مدیران بیمه‌ها تأثیر مهمی در عملکرد شرکت‌ها دارد و لذا موضوعِ بسیار مهمی است که در تعیین صلاحیت‌ها بایستی ملحوظ گردد؛ لذا در کنار تأکید بر آموزش نیروی انسانی شرکت‌های بیمه بر اینکه برخی مدیران ارشد بیمه‌ها حتماً بایستی دوره‌های مدیریت حرفه‌ای کسب‌وکار را طی کنند، اصرار خواهیم ورزید.

    همتی افزود: با تعیین یک مدیریت جدید در حوزه نظارت، نظارت عملیاتی و موردی در کنار نظارت‌های تخصصی فنّی و مالی اعمال خواهد شد. تأکید بر تأمین سرمایه لازم برای عملیات بیمه‌ای شرکت‌ها و کنترل مداوم توانگری آنها نیز از برنامه‌های دائمی بیمه مرکزی ج.ا. ایران می‌باشد.

    وی تکمیل و تصویب 16 دسته آیین‌نامه‌های مربوط به قانون جدید بیمه شخص ثالث تا پایان سال را جزء برنامه‌های مهم بیمه مرکزی نامید و گفت: امیدواریم بتوانیم بتدریج و هرچه سریع‌تر موارد مهم قانون جدید بیمه شخص ثالث را عملیاتی کنیم.

    رئیس کل بیمه مرکزی، پیگیری تفکیک حساب‌های بیمه‌‌های عمر و غیرعمر شرکت‌های بیمه و نظارت جدّی بر عدم استفاده از منابع و ذخایر بیمه‌های عمر جهت ایفای سایر تعهدات شرکت‌های بیمه و تأکید خاص بر توسعه بیمه‌های عمر از طریق صدور مجوز برای شرکت‌های تخصصی عمر را از دیگر برنامه های بیمه مرکزی اعلام کرد.

    وی افزود: همچنین با توجه به شرایط پیش آمده بعد از برجام به‌طور جدّی پیگیر هستیم که روابط خارجی و بین‌المللی با شرکت‌های معتبر و بزرگ بیمه‌ای دنیا را احیاء کرده و مبادلات بیمه اتکایی را با آنها گسترش بدهیم.

    رئیس کل بیمه مرکزی تأکید کرد: یکی از برنامه‌های مهم راهبردی بیمه مرکزی حفظ و تقویت ظرفیت اتکایی کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی است و برای ایجاد تعادل در قبول و واگذاری بیمه‌های اتکایی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی