عصر بازار

جهانگیری:

۱۲۰ طرح کلیدی به عنوان اولویت های اقتصاد مقامتی سال ۹۵ تهیه شده است

عصر اعتبار- معاون اول رییس جمهوری گفت: بیش از ۱۲۰ طرح مهم و کلیدی به عنوان اولویت های اقتصادی مقاومتی سال ۹۵ تهیه شده است که بر همین اساس دستگاه ها برنامه های مهمی در دستور کار خود دارند.

۱۲۰ طرح کلیدی به عنوان اولویت های اقتصاد مقامتی سال ۹۵ تهیه شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در بیست وهشتمین گردهمایی فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، افزود: یکی از مهم ترین اهداف طرح های 120 گانه به حرکت واداشتن تولید در بخش های کشاورزی و صنعتی کشور و توسعه صادرات است.
    وی همچنین اظهار داشت: امروز همه برای توسعه و رشد تولید در کشور به صحنه آمده اند و شاخص ها نشان دهنده رشد و حرکت در زمینه تولید است.
    معاون اول رییس جمهوری با بیان این که بیشتر طرح های اقتصاد مقاومتی متعلق به جهاد کشاورزی است، یادآور شد: جهادکشاورزی بهترین عملکرد را بین سایر دستگاه ها داشته است.
    جهانگیری تصریح کرد: باید بپذیریم که همچون گذشته به مدیریت جهادی نیاز داریم چرا که ایران با چالش های جدی در زمینه های مختلف روبرو است، ممکن است شکل مدیریت جهادی نسبت به دوران جنگ متفاوت باشد اما باید با همان ماهیت انجام شود.
    وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی بعد از تجربه هشت سال دفاع مقدس ملت بزرگ ایران به این جمع بندی رسیدند، ملتی که قادر است در آغاز پیروزی انقلاب با جنگ ناخواسته ظالمان روبرو شود و پس از هشت سال مقاومت از جنگ سرافراز بیرون آید، با این ملت جنگ آزموده دیگر نمی توان وارد عملیات نظامی به آن معنا شد.
    وی به شرایط پیچیده منطقه اشاره کرد و گفت: امروز گروه های تکفیری در کشورهای اسلامی دست به کشتار می زنند که بدون تردید راه اندازی این گروه ها با دو هدف انجام شده است. نخست این که اسلام رحمانی که به عنوان راهی نو برای آزادی انسان ها توسط ملت ایران به دنیا ارائه می شود، چهره خشن از آن نشان دهند و همزمان، با ایران هراسی، امنیت ایران را به مخاطره اندازند.
    معاون اول رییس جمهوری در ادامه این نکته را یادآور شد که به فضل خداوند امروز ایران امن ترین کشور منطقه است و سردار سلیمانی عزیز فرد شاخصی است که تمام ملت ایران و مسلمانان دنیا به او افتخار می کنند.
    رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همچنین به سابقه تحریم های اقتصادی دشمنان علیه ایران اشاره کرد و گفت: آنها درآمدهای اصلی ایران (نفت) را نشانه رفته اند. با یک برنامه تنظیم شده اجازه صادرات بیش از یک میلیون بشکه نفت را به ایران ندادند و می خواستند آن را به صفر برسانند. حمل و نقل را تحریم کردند و محاصره دریایی برای ایران پیش بینی کرده بودند.
    جهانگیری ادامه داد: در این هنگام برخی سوء مدیریت های داخلی وجود داشت که نتیجه این شد ایران در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفت اما در جبهه دیپلماسی کشور این توطئه ها خنثی شد.
    وی به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در این شرایط اشاره کرد و اظهارداشت: این سیاست ها تنها برای زمان تحریم نبود بلکه هدف این است که اقتصاد کشور در مقابل تکان های بیرونی مقاوم کند.
    معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: بر این اساس باید اقتصاد کشور به ظرفیت های داخلی متبلور باشد که در همین راستا تجربه مدیریت 38 ساله بویژه در دوران دفاع مقدس و نیروی انسانی جوان و پرنشاط می تواند کارآفرین باشد. ما باید قادر باشیم نیازهای داخلی کشور را تامین کنیم و حداقل کالاهای اساسی در کشور تولید شود.
    جهانگیری با تاکید بر توجه به ظرفیت های جغرافیایی کشور افزود: 15 کشور اطراف ایران است که برخی راه دریایی نداشته و چاره ای جز عبور از ایران ندارند که می توان از این فرصت استفاده کرد.
    وی یکی دیگر از اهداف سیاست های اقتصادی مقامتی را برونگرایی ذکر و تصریح کرد: ما باید تولیدات خود را صادر و به بازارهای بین المللی ارائه کنیم، فناوری های روز دنیا را جذب و اگر نیازی به منابع خارجی داریم از آن استفاده کنیم.
    معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتصادی مردمی است، مردم باید در اقتصاد حرف آخر را بزنند، نقش ایفا کنند و کارها به آن ها واگذار شود تا استعدادشان را به کار بگیرند و تولید انجام شود.
    جهانگیری ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد دانش بنیان و عدالت بنیان است. باید دولت و همه بخش های اقتصادی کشور به صحنه بیاییند تا اقتصاد مقاومتی متبلور شود.
    وی با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه گفت: ایشان فرمودند برنامه ششم و بودجه سالانه باید متکی بر اقتصاد مقاومتی باشد.
    معاون اول رییس جمهوری با بیان این که نقش جهاد در عمران و آبادانی کشور بر کسی پوشیده نیست، تاکید کرد: جهاد در حوزه های مختلف نقش مهمی ایفا کرد و کار بزرگی در روستاها و آبادانی انجام داد.
    جهانگیری ادامه داد: یکی از برگ های زرین دفاع مقدس، نقش جهاد سازندگی در مهندسی رزمی دوران جنگ بود و این که تا چه حد توانستیم این نقش را به نسل فعلی منتقل کنیم، جای تردید وجود دارد و ضروری است که روز این موضوع متمرکز شویم.
    وی همچنین گفت: در سخنان امام (ره) به نقش جهاد در جنگ بسیار پرداخته شده است و امام (ره) از آنها بعنوان سنگرسازان بی سنگر تعبیر کرده اند و حتی گفتند که نقش جهاد کمتر از نقش نیروهای نظامی نبود.
    معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: دستاوردهای جهادسازندگی در آبادانی یا مهندسی جنگ و جبهه تنها به دلیل انقلابی بودن این نهاد نبود بلکه ناشی از تفکر و اعتقاد حاکم در جهاد و جهادگران بود.
    جهانگیری افزود: فرهنگ، مدیریت، تفکر و بینش جهادی بود که می توانست بسیاری از ناممکن ها را ممکن و راه های دشوار را به خوبی طی کند.
    وی مدیریت جهادی را مدیریتی سالم، ایثارگر، سخت کوش، سریع العمل،خلاق و نوآور دانست و گفت: مدیریت جهادی فقط یک کار معمولی نیست، مدیریت جهادی در کلام امام (ره) ما می توانیم است.

    **کاهش سطح زیر کشت با افزایش بهره وری/از واردات گندم بی نیاز شدیم
    جهانگیری با بیان اینکه در سال 92، واردات گندم به کشور حدود 6.7 میلیون تن بوده است، اظهار داشت: باید به وزارت جهاد کشاورزی تبریک گفت که در سال جاری میزان خرید گندم از کشاورزان داخلی به 11.5 میلیون تن رسیده است.
    به گفته وی، میزان تولید گندم در سال جاری 14.5 میلیون بوده که نه تنها ما را از واردات بی نیاز کرد بلکه می توانیم مازاد آن را صادر کنیم.
    معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: گاهی اظهارنظرهای نادرستی انجام می شود مبنی بر اینکه سطح زیر کشت افزایش یافته که منجر به افزایش تولید گندم شده است اما باید بگویم که امسال نسبت به سال 92، 200 هزار هکتار سطح زیر کشت را کاهش دادیم تا در مصرف آب صرفه جویی شود؛ افزایش تولید گندم ناشی از ارتقای بهره وری زمین است.
    جهانگیری با اشاره به طرح 550 هزارهکتار کشاورزی در دشت خوزستان گفت: در سفر رهبر معظم انقلاب به خوزستان این قول داده شده است، که ایشان موافقت کردند تا در راستای اجرای این طرح، یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار دولت قرار گیرد.
    وی افزود: ظرفیت اشتغال در ایران بسیار بالا است و باید کشور را توسعه دهیم، قدرت اقتصادی و رفاه مردم را بالا ببریم و این کار با سرمایه گذاری و تولید ممکن است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو