عصر بازار

صندوق بین‌المللی پول:

بهبود اوضاع اقتصادی در خاورمیانه یک نسل طول می‌کشد

عصر اعتبار- صندوق بین‌المللی پول بر عواقب اقتصادی جنگ‌های کنونی در خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرده و پیش بینی کرد بهبود اوضاع اقتصادی در این منطقه حداقل یک نسل طول خواهد کشید.

بهبود اوضاع اقتصادی در خاورمیانه یک نسل طول می‌کشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، صندوق بین‌المللی پول طی گزارشی که اخیراً منتشر شده، تاکید کرد: جنگ طی سالهای اخیر اقتصاد برخی کشورهای خاورمیانه را نابود کرده است.

    این گزارش می‌افزاید: سالها طول خواهد کشید تا این کشورها بتوانند اقتصاد خود را بازسازی کنند.

    صندوق بین‌المللی پول طی روزهای گذشته بر عواقب اقتصادی جنگ‌های کنونی در خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرده و پیش بینی کرد بهبود اوضاع اقتصادی در این منطقه حداقل یک نسل طول خواهد کشید.

    این سازمان بین‌المللی در گزارش خود افزود: مناقشات منطقه‌ای به رکود، افزایش تورم و از دست رفتن تمام مؤسسات از لیبی گرفته تا یمن منجر شده است.

    جنگ کنونی در سوریه باعث شده است که نرخ تولید داخلی سال 2015 این کشور به نصف سال 2010 کاهش یابد. این در حالی است که یمن نیز 35 درصد از کل تولید ناخالص داخلی خود را به دلیل حمله سعودی‌ها از دست داده است نرخ تورم در عراق و افغانستان نیز به حدود 30 درصد رسیده است.

    این جنگ‌ها نه تنها بر اقتصاد کشورهای درگیر تاثیر داشته است بلکه اقتصاد کشورهای همسایه نظیر اردن، تونس و ترکیه را تحت تاثیر قرار داده و با ورود حجم قابل توجهی از پناهجویان امنیت را نیز در این کشورها تحت تاثیر قرار داده است.

    کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول با اشاره به آمارهای درهم پیچیده در این گزارش خواستار مقابله قوی‌تر با بحران‌های اقتصادی منطقه‌ای شد.

    وی ادامه داد: جنگ‌های منطقه‌ای توسعه به دست آمده طی یک نسل را به کلی نابود کرده است.

    سوریه به تنهایی 20 سال طول خواهد کشید تا بتواند قدرت اقتصادی پیش از جنگ خود را به دست آورد.

    لاگارد تاکید کرد: حمایت از مؤسسات مالی نظیر بانک‌ها اولویت‌بندی بر هزینه‌کرد بودجه و همچنین تداوم تسلط بر شاخص‌های کلان اقتصادی در راستای کاهش فشار اقتصادی در کشورهای جنگ زده بسیار حیاتی است.

    وی همچنین خواستار کمک طرف‌های خارجی به کشورها از طریق ارائه مشاوره‌های سیاسی و همچنین کمک مالی به کشورهای منطقه شد.

    وی ادامه داد: جامعه جهانی می‌توانند نقش قابل توجهی برای کمک به کشورهای منطقه در راستای مقابله با شرایط کنونی داشته باشد و ما آماده‌ایم که سهم خود را از این کمک اجرایی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو