عصر بازار

استقبال اتاق بازرگانی استرالیا و ایران از توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور

عصر اعتبار- اتاق بازرگانی استرالیا و ایران روز دوشنبه با تاکید بر توسعه مناسبات دو کشور با سفر یک هیات بلندپایه استرالیایی به کشورمان طی دو هفته آینده، تحریم های ناعادلانه غرب علیه ایران را مانع بزرگ توسعه همکاری های دو جانبه در گذشته دانست.

استقبال اتاق بازرگانی استرالیا و ایران از توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اتاق بازرگانی استرالیا و ایران در تارنمای خود اعلام کرد آغاز تجارت و کسب و کار بین دو کشور در دوره پس از تحریم با تکیه و احترام به قوانین و مقررات هر دو کشور نیاز به روشن شدن طرح ها و آماده شدن خطوط تولید جدید و زنجیره تامین جدید شرکت ها و بازرگانان استرالیا و ایران دارد.
    'ستیون چیوبو' وزیر تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری استرالیا قرار است 27 سپتامبر (6 مهر) به همراه هیات 30 نفره به تهران سفر کند. در این سفر دفتر کمیسیون تجارت خارجی استرالیا (آسترید) در تهران بازگشایی می شود که خود نشان دهنده علاقه کانبرا برای توسعه مناسبات با ایران است.
    اتاق بازرگانی استرالیا و ایران، اعمال تحریم های اقتصادی ایران در گذشته را عاملی دانست که تجار و بازرگانان هر دو کشور را از داشتن یک روابط عادی و سالم تجاری محروم کرد.
    این انجمن تخصصی مناسبات اقتصادی و بازرگانی استرالیا و ایران که در این کشور ثبت شده است با اشاره به سفر هیات تجاری استرالیا به تهران، آغاز همکاری تجاری و کسب و کار را نیازمند طرح های روشن و آماده شدن برای ایجاد خطوط تولید جدید شرکت ها و تجار استرالیا و ایران دانست و تاکید کرد که این آماده سازی نیاز به صرف هزینه های زیادی از جمله در نظر گرفتن دریافت اعتبار از بانک ها، استخدام کارکنان، اجاره انبار و خرید تجهیزات دارد.
    اتاق بازرگانی استرالیا و ایران از سیاستمداران تقاضا کرد تا تصمیم محکمی در مورد روابط دو کشور و به ویژه توسعه مناسبات تجاری، قراردادها و موافقت نامه ها بگیرند، تا دو باره مناسبات پیچیده نشده چون می تواند تجار را ورشکسته کند.
    در هیات اقتصادی استرالیایی عازم ایران نمایندگانی از بخش های مختلف اقتصادی و تجاری شامل بخش های کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات، امور بانکی، انرژی، بهداشت و همچنین دانشگاهی حضور دارند.
    سفارت استرالیا در تهران سال 1968 میلادی گشایش یافت و ارزش مبادلات تجاری دو جانبه در سال 2015- 2014 بیش از 345 میلیون دلار بوده است، این در حالی است که این میزان پیش از اعمال تحریم ها بیش از یک میلیارد دلار بود.
    'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا نیز اخیرا تاکید کرد 'مشتاقانه منتظر افزایش فرصت های تجاری با ایران پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافق هسته ای و لغو تحریم های بین المللی علیه ایران' است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو