عصر بازار

ارزش بزرگ‌ترین واگذاری سال ۹۵/ ۷۰ درصد جایگاه‌ها فروخته شد

عصر اعتبار- مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی ارزش مزایده ۱۰۰ جایگاه سوخت برگزار شده در شهریورماه سال جاری را ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

ارزش بزرگ‌ترین واگذاری سال ۹۵/ ۷۰ درصد جایگاه‌ها فروخته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، جعفر سبحانی با اعلام اینکه ارزش مزایده 100 جایگاه سوخت برگزار شده در پانزدهم شهریورماه امسال نزدیک به سه هزار و 500 میلیارد ریال است، گفت: برگزاری مزایده 100 جایگاه سوخت پانزدهم شهریور که 70 درصد آنها به فروش رفت، بزرگترین واگذاری امسال بود.

    مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی اظهارداشت: در سال های گذشته گاهی اوقات حتی مزایده 40 جایگاه سوخت نیز برگزار شده بود که در نهایت حداکثر سه جایگاه به فروش می رفت اما واگذاری یاد شده از نظر شمار مزایده برگزار شده در یک روز و گستردگی جغرافیایی آن در اقصی نقاط کشور در تاریخ سازمان خصوصی سازی بی سابقه بود.

    وی تاکید کرد: در این مزایده که از ساعت 14 آغاز و تا ساعت 20 همان روز به طول انجامید، 333 پاکت پیشنهاد قیمت رسید. ارزش واگذاری ها در این مزایده تاریخی نزدیک به سه هزار و 500 میلیارد ریال (350 میلیارد تومان) بود، در حالی که از آغاز امسال تا پیش از این واگذاری، نزدیک به یک هزار و 700 میلیارد ریال (170 میلیارد تومان) واگذاری شده بود.

    سبحانی گفت: واگذاری هایی که پیش از این در زمینه جایگاه های سوخت به انجام رسیده بود، در نهایت با دو متقاضی برای هر جایگاه به پایان می رسید اما در واگذاری اخیر جایگاهی در بوشهر 23 مشتری و موردی در اسفراین 17 متقاضی داشت.

    وی ادامه داد: رسیدن 333 پاکت پیشنهاد قیمت حاکی از آمار متوسط پنج پیشنهاد برای هر جایگاه بود که قیمت ها نیز دو تا چهار برابر قیمت پیشنهادی پایه دریافت شد. این مزایده به صورت 100 درصد به بخش خصوصی واقعی واگذار شد که همسو با اهداف سازمان خصوصی سازی در دولت یازدهم بود.

    سبحانی گفت: مجموع واگذاری های انجام شده در این سازمان از آغاز تاسیس (سال 1380) تا نیمه نخست سال 1392 و روی کار آمدن دولت یازدهم 18 درصد بود اما در سه سال گذشته این آمار به 38 درصد (بیش از دو برابر) رسید.

    مشاور رییس سازمان خصوصی سازی بیان داشت: مجموع واگذاری به شبه دولتی ها یا خصولتی ها از سال 1380 تا آغاز به کار دولت یازدهم نیز 39 درصد بود اما امروز این آمار به 27 درصد تقلیل یافته که حاکی از کاهش 12 درصدی سهم خصولتی ها در سه سال گذشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو