عصر بازار

وزیر کشاورزی رومانی خبر داد:

اختصاص ۲ میلیون یورو برای همکاری رومانی با ایران

عصر اعتبار- وزیر جهاد کشاورزی رومانی با اشاره به کیفیت مطلوب خاویار ایران در دنیا تأکید کرد: ایران می‌تواند در راستای ارتقای بخش تولید شیلات و آبزیان به ویژه خاویار به ما کمک کند و در این زمینه سالانه ۲۰۰ میلیون یورو برای برای توسعه بخش شیلات و آبزیان از اتحادیه اروپا می‌توانیم دریافت کنیم.

اختصاص ۲ میلیون یورو برای همکاری رومانی با ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، ایر یمسکو وزیر کشاورزی رومانی صبح امروز در دیدار با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی کشورمان با اشاره به ظرفیت‌های کشورش در عرصه‌های کشاورزی اظهار داشت: کشور رومانی می‌تواند غذای 80 میلیون نفر جمعیت ایران را تأمین کند، ما محصولات مازاد زیادی در حوزه‌های مختلف کشاورزی برای صادرات داریم که از آن جمله ظرفیت صادرات 5 میلیون رأس دام سبک است.

    وزیر کشاورزی رومانی خاطر نشان کرد: در گذشته حتی گوسفند ذبح شده هم به ایران صادر می‌کردیم و اکنون رومانی صادرات دام سبک خود را روانه کشورهای عربی کرده است.

    وزیر کشاورزی رومانی به ظرفیت کشورش در تولید غلات اشاره کرد و افزود: سالانه 20 میلیون تن غلات و حبوبات در رومانی تولید می‌شود که در سطح کیفیت بالایی قرار دارد و ما آماده همکاری در زمینه صادرات ذرت و خاک سیاه این کشور هستیم که از استانداردهای بالایی هم برخوردار است.

    یمسکو افزود: میزان باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی رومانی بسیار پایین بوده و در بالاترین سطح استانداردهای اروپا قرار دارد.

    وزیر رومانی تشویق برای کشت کلزا و سویا در رومانی را یکی از سیاست‌های خوب کشورش برای توسعه کشت دانه‌های روغنی برشمرد و تصریح کرد: به کشاورزان به ازای کشت هر هکتار دانه روغنی 200 یورو پاداش داده می‌شود.

    وی از اختصاص 2 میلیون یورو بودجه برای پیشبرد برنامه‌های مشارکتی با ایران خبر داد و تصریح کرد: ایران می‌تواند برای ورود به بازارهای اروپا از رومانی استفاده کند به شرط آنکه استانداردهای لازم برای استفاده از آفت‌کش‌های شیمیایی را در بخش کشاورزی رعایت کند.

    وزیر جهاد کشاورزی رومانی با اشاره به کیفیت مطلوب خاویار ایران در دنیا تأکید کرد: ایران می‌تواند در راستای ارتقای بخش تولید شیلات و آبزیان به ویژه خاویار به ما کمک کند و در این زمینه سالانه 200 میلیون یورو برای برای توسعه بخش شیلات و آبزیان از اتحادیه اروپا می‌توانیم دریافت کنیم.

    وی افزود: پسته ایرانی از مرغوبیت بالایی برخوردار است و رومانی مایل است تا مشتری پای ثابت این محصول باشد.

    وزیر رومانی در خاتمه گفت:  ما مایلیم سالانه 150 هزار تن انواع ماهی و آبزیان را از ایران به رومانی وارد کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی