عصر بازار

اعلام آمادگی آذربایجان برای اختصاص تسهیلات به تجار ایرانی

عصر اعتبار- معاون وزیر اقتصاد آذربایجان با بیان اینکه در ۲.۵ سال اخیر ایرانی‌ها ۲.۶ میلیارد دلار در آذربایجان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، گفت: کشورم برای گسترش روابط تجاری دو کشور آماده ارایه هرگونه تسهیلاتی به تجار است و منطقه‌های صنعتی آذربایجان در خدمت تجار ایرانی است.

اعلام آمادگی آذربایجان برای اختصاص تسهیلات به تجار ایرانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، ساحل بابایف در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه ایران پروژه در باکو با بیان این مطلب افزود: هم‌اکنون 450 شرکت ایرانی در آذربایجان فعالیت دارند که 2.6 میلیارد دلار از سوی ایرانی‌ها سرمایه‌گذاری شده اما فقط 145 میلیون دلار آن به بخش غیرنفتی و باقیمانده آن در حوزه نفتی است.

    وی با اشاره به گسترش روابط دو کشور اظهار داشت: در 2.5 سال اخیر روسای جمهوری ایران و آذربایجان هفت بار با یکدیگر ملاقات کرده‌اند در همین مدت 80 سفر رسمی از سوی دو کشور انجام و 40 سند همکاری امضاء شده است.

    معاون وزیر اقتصاد آذربایجان ادامه داد: در سفر موفقیت آمیز رییس جمهور آذربایجان به ایران و سفر رییس جمهور ایران به آذربایجان نزدیک به 20 سند همکاری به امضاء رسید که نشان دهنده استراتژیک بودن روابط دو کشور است.

    وی با بیان اینکه هدف اصلی مسولان دو کشور تسهیل روابط تجاری است، خاطر نشان کرد: برای پیشرفت همکاری‌ها بخش خصوصی باید فعال‌تر عمل کند. بی‌شک اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی دو کشور نیز تاثیر مثبتی بر روابط اقتصادی خواهد داشت.

    این مقام مسئول آذربایجان با اشاره به رشد  70 درصدی مبادلات تجاری تهران و باکو در 7 ماهه سال میلادی جاری اظهار داشت: این افزایش به صورت متقابل صورت پذیرفته یعنی هم صادرات ایران به آذربایجان و هم صادرات آذربایجان به ایران روند رو به رشدی داشته است.

    بابایف به تسهیلات و اتخاذ قوانین جدید تجاری در توسعه حجم تجارت دو کشور اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم همکاری‌های ما در همه حوزه‌ها افزایش یابد.

    وی اضافه کرد: من مطمئنم در سایه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی و همچنین ایجاد زمینه ملاقات بخش خصوصی دو کشور در آینده نزدیک شاهد سرمایه‌گذاری و توسعه روابط تجاری خواهیم بود.

    معاون وزیر اقتصاد آذربایجان در پایان خطاب به 54 شرکت ایرانی حاضر در نمایشگاه اظهار داشت:  ما از شما می‌خواهیم با شرکای آذری خودتان وارد مذاکره شوید تا به طرح‌های مشترک دست یابیم.

    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، دومین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در باکو با حضور 54 شرکت فعال ایرانی در حوزه‌های صنعت ساختمان، تجهیزات صنایع نفت و گاز، سازه‌های مهندسی، پروژه‌های فنی ـ مهندسی، توسعه شهری و ساخت‌وسازها، راه‌سازی، پل‌سازی، آسفالت، انتقال لوله‌های نفت وگاز، صنعت پتروشیمی، مصالح ساختمانی، سنگ و شیشه  در فضایی حدود دوهزار مترمربع امروز دوشنبه 29 شهریورماه سال 1395 در باکو اکسپو سنتر گشایش یافت.

    این نمایشگاه تا 31 شهریورماه دایر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو