عصر بازار

معاون رئیس جمهوری:

۹۵ درصد اعتبارات سفر هیات دولت به گلستان پرداخت شد

عصر اعتبار- معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: با وجود مشکلات مالی ، تاکنون حدود ۹۵ درصد از اعتبارات طرح های مصوب در سفر هیات دولت به استان گلستان پرداخت شده است.

۹۵ درصد اعتبارات سفر هیات دولت به گلستان پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری روز دوشنبه در جلسه ارزیابی تحقق تصمیم های سفر رئیس جمهوری به استان گلستان در گرگان اظهار کرد: دولت در سال 94 و در چند ماه اول امسال با مشکلات و بحران مالی و اعتباری مواجه شد، اما با جایگزینی سیاست های جدید در پرداخت اعتبارات، تلاش کرد به وعده های سفرهای استانی خود تا حد امکان عمل کند.
    وی بیان کرد: مطابق آمارهای موجود دولت گذشته در سفر استانی به گلستان پرداخت 75هزار و 920 میلیارد ریال ( 7 هزار و 592 میلیارد تومان) را برای اجرای طرح های گوناگون تصویب، اما در عمل فقط 18هزار و 50 میلیارد ریال (هزار و 805 میلیارد تومان) معادل 24 درصد را پرداخت کرد.
    معاون اجرایی رئیس جمهوری افزود: دولت اصرار فراوانی به اجرای کامل طرح ها در زمان وعده داده شده به مردم دارد و لازم است با هدف چشیدن طعم شیرین خدمت رسانی ،تلاش ها برای تحقق این هدف بیشتر و مداوم باشد.
    شریعتمداری ادامه داد: گام های برداشته شده در گلستان برای اجرای مصوبات و به پایان بردن طرح ها ناکافی است و باید تا زمان پایان عمر دولت، این گام ها سریعتر و بلندتر شود.
    به گفته وی؛ تکمیل و بهره برداری کامل از برخی طرح ها مانند راه آهن گرگان به مشهد و اجرای طرح های گردشگری در جزیره آشوراده در تعهد دولت نبود، اما همانگونه که وعده شد باید تا پایان عمر این دولت و با اتمام مراحل تحقیقاتی و مطالعاتی ، عملیات اجرایی این طرح ها آغاز شود.
    معاون اجرایی رئیس جمهوری به طرح زهکشی زمین های شمال استان گلستان نیز اشاره کرد و گفت: دولت زهکشی 22 هزار هکتار از مجموع 280 هزارهکتار زمین های مشخص شده را تا پایان امسال وعده داد، اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به این هدف باقیمانده و لازم است شتاب بیشتری به اجرای آن بخشیده شود.
    شریعتمداری بیان کرد: تاکنون زهکشی کمتر از 10 هزار هکتار از این زمین ها آغاز شده است و با روند کنونی تکمیل آن تا پایان سال آینده هم امکان پذیر نخواهد بود.
    وی افزود: یکی از دلایل تاخیر در اجرای این طرح، کمبود بودجه و اعتبار است که باید تاخیر و کندی در کار به همراه روند کنونی اجرا به رئیس جمهوری گزارش شود.
    معاون اجرایی رئیس جمهوری همچنین انعقاد تفاهم نامه میان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو را به عنوان مجریان این طرح در راستای تسریع و اتمام هر چه سریعتر عملیات زهکشی این زمین ها ضروری دانست.
    وی در ادامه به طرح گردشگری در جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: زمان زیادی از تصویب این طرح گذشته ،اما هنوز اجرای آن به عنوان یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان گلستان آغاز نشده است.
    شریعتمداری بیان کرد: بیش از این نباید اجرای این طرح به تاخیر بیفتد و لازم است تا پایان عمر دولت یازدهم، عملیات احداث این طرح با حفظ همه ملاحظات زیست محیطی آغاز شود.
    معاون اجرایی رئیس جمهوری همچنین به اجرای طرح راه آهن گرگان - مشهد اشاره کرد و گفت: به دلیل وجود مشکلات اداری ، تاکنون این طرح آغاز نشده است، اما با برطرف شدن مشکل ،امیدواریم شاهد آغاز اجرا و سرعت هر چه بیشتر عملیات احداث راه آهن گرگان - مشهد باشیم.
    استاندار گلستان در این جلسه بر لزوم اجرای کامل طرح های مصوب سفر تا پایان فعالیت دولت یازدهم تاکید و بهره برداری آنها را تنها راه رسیدن هر چه سریعتر استان به توسعه پایدار دانست.
    حسن صادقلو اظهار کرد: یکی از طرح های بزرگ و اجرا نشده، طرح گردشگری در جزیره آشوراده است که با وجود پیگیری های فراوان و انجام مطالعات، همچنان بلاتکلیف است.
    وی بیان کرد: مطالعات اجرای این طرح در 380 هکتار زمین با رعایت تمام ملاحظات زیست محیطی به پایان رسیده است و هم اینک چشم انتظار اقدامات عملی دولت در آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.
    استاندار گلستان به احداث سد نرماب در شرق استان نیز اشاره کرد و گفت: مطابق وعده رئیس جمهوری این طرح قرار بود سال آینده آماده بهره برداری شود ،اما با تلاش های انجام شده، این سد هم اکنون آماده آبگیری است.
    صادقلو افزود: نگرانی اصلی پس از بهره برداری این سد، ناتمام ماندن انتقال خانه های روستاهای پیرامونی از جمله جنگلده است که پس از آبگیری به زیر آب خواهد رفت و هنوز مراحل انتقال آن به پایان نرسیده است.
     6 طرح اصلی منطقه آزاد اینچه برون، سد نرماب، زهکشی 22 هزار هکتار از اراضی شمالی استان، آشوراده تنها جزیره ایرانی خزر، راه آهن گرگان- مشهد، بزرگراه بهشهر - آشخانه جزو تفاهم نامه 121 پروژه عمرانی سفر سال 93 رئیس جمهوری و هیات دولت به استان گلستان است، در این سفر اختصاص 6 هزار و 314میلیارد ریال اعتبار برای این طرح ها تصویب شد.
    در این جلسه کارشناسان وزارتخانه ها و سازمان ها نیز نظرات و دیدگاه های خود را در مورد هر کدام از این طرح ها ارائه کردند.
    استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان وخراسان شمالی همسایه است.
    این استان یک میلیون و 900هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام مختلف هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو