عصر بازار

افزایش نوسانات ارزی در هفته جاری

عصر اعتبار- بازار ارز از اواخر هفته قبل تا اواسط هفته جاری با نوساناتی همراه شد؛ به طوری که دلار آمریکا هشت تومان، یورو ۲۲ تومان و پوند انگلستان ۵۰ تومان نوسان قیمت پیدا کنند.

افزایش نوسانات ارزی در هفته جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دلار آمریکا در هفته جاری با شیبی ملایم روند افزایشی را پشت سر گذاشته است.

    دلار در اواخر هفته گذشته با نرخ 3553 تومان در بازار آزاد قابل مشاهده بود اما در نخستین روز هفته، روند خود را با قیمت 3558 تومان آغاز کرد. در ادامه این ارز به 3560 تومان و سپس به 3561 تومان رسید تا در این بازه زمانی هشت تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

    همچنین در میان سایر ارزها یورو از اواخر هفته گذشته تا اواسط هفته جاری 22 تومان نوسان پیدا کرد.

    یورو در اواخر هفته گذشته با نرخ 4017 تومان در بازار آزاد عرضه شد. اما در شروع هفته جاری افت محسوسی داشت و نرخ آن به 3995 تومان کاهش یافت. در ادامه هفته این نوع ارز افزایش یافت و به 4004 تومان رسید اما سپس با روند معکوس بار دیگر کاهشی شد و نرخ آن به 4000 تومان رسید.

    همچنین پوند انگلستان با نوسانات نسبی همراه شد. این نوع ارز در آخرین روز هفته گذشته 4740 در بازار آزاد به فروش رسید، سپس در شروع هفته جاری با افت 40 تومان به 4700 تومان کاهش یافت.

    در ادامه هفته این نوع ارز با ادامه روند نزولی به 4690 تومان رسید و بعد با شیبی آرام افزایشی شد و روی 4695 تومان ایستاد تا در مجموع 50 تومان نوسان را در این هفته تجربه کند. همچنین در میان سایر ارزها، لیر ترکیه در اواخر هفته قبل با نرخ 1225 تومان در بازار مشاهده شد. این نوع ارز در شروع هفته جاری به 1220 تومان رسید و در روزهای بعد  1217 و بعد هم 1218 تومان در بازار فروخته شد تا در مجموع لیر در این مدت هشت تومان نوسان قیمت پیدا کرده باشد.

    در مجموع بازار ارز در مقایسه با هفته گذشته با نوسانات و تغییرات بیشتری همراه شده است. هفته گذشته دلار 3 تومان، یورو 12 تومان، پوند 14 تومان و لیر 9 تومان نوسان قیمت پیدا کردند و این در حالی است که هر چهار نوع ارز در این هفته دامنه نوسان‌شان بیش از هفته  گذشته بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی