عصر بازار

معاون سازمان امور مالیاتی:

درآمد مالیاتی کشور ۶ تا هفت درصد تولید ناخالص داخلی است

عصر اعتبار- معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه درآمد مالیاتی کشور از تولید ناخالص داخلی هم اکنون ۶ تا هفت درصد است، گفت: این عدد در برنامه ششم توسعه باید به ۱۰ درصد برسد.

درآمد مالیاتی کشور ۶ تا هفت درصد تولید ناخالص داخلی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، نادر جنتی افزود: میزان درآمد مالیاتی کشور در سالجاری 870 هزار میلیارد ریال است.

    وی اظهار کرد: افزایش درآمدهای مالیاتی و کاهش وابستگی به نفت از جمله سیاست های دولت تدبیر و امید و سازمان امور مالیاتی کشور است .
    جنتی در زمینه ظرفیت های قانونی طرح جامع مالیاتی کشور برای توسعه مناطق محروم گفت: 10سال معافیت مالیاتی فرصت خوبی برای جذب سرمایه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.
    وی تصریح کرد: در ماده 132 قانون مالیاتی کشور تسهیلات ویژه ای برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در مناطق محروم پیش بینی شده که در این قانون علاوه بر معافیت مالیاتی 10 ساله، متناسب با وضعیت نیروی انسانی مزایای دیگری برای سرمایه گذاران درنظر گرفته شده است.
    معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت: طرح جامع نظام مالیاتی که با 35طرح در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در دست تهیه است، تا پایان سال 1395 اجرایی می شود.
    جنتی افزود: طرح جامع نظام مالیاتی کشور به عنوان گامی مهم در جهت شفافیت بخشی نظام مالیاتی و کمک به توسعه پایدار است.
    وی به پیامدهای اقتصادی و تحول ساز اجرای طرح جامع نظام مالیاتی اشاره کرد و افزود: هر کدام از پروژه های این طرح بزرگ 10 زیر پروژه دارد که تحقق اهداف آن نیازمند همکاری سایر بخشهای اجرایی و اقتصادی است.
    وی از در دست طراحی بودن سیستم های نرم افزاری طرح جامع نظام مالیاتی کشور خبرداد و افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی جامع، بخش دیگری از این طرح بزرگ ملی و اقتصادی است.
    جنتی گفت: اتصال سایر دستگاه ها به این بانک اطلاعاتی شامل بانک اصناف، کانون وکلا، صنعت و معدن ، نظام پزشکی و سایر بخشها از اهداف این پروژه بزرگ است.
    وی گفت: استفاده سایر قوا از این بانک اطلاعاتی با رعایت موازین قانونی ممکن خواهد شد.
    جنتی اضافه کرد: در کشور هم اکنون هشت تا 10 هزار مودی مالیاتی فعال و غیرفعال وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو