عصر بازار

از تولید در منزل تا صادرات به آمریکا

اشتغالزایی برای ۶ نفر با سرمایه ۵۰۰ هزار تومانی؛

عصر اعتبار- یک کارآفرین و فعال در عرصه مشاغل خانگی گفت: با وجود مشغله‌های زندگی و شغل اولی که دارم باز هم برای کمک به اقتصاد خانواده و خودکفایی کشورم در زمینه تولید ترشیجات خانگی نیز فعالیت دارم.

اشتغالزایی برای ۶ نفر با سرمایه ۵۰۰ هزار تومانی؛
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، اقتصاد زیر بنای توسعه هر کشور محسوب می شود و باید هر جامعه برای ماندن در صف رقابت با دنیا این عرصه را برای خود تقویت کند، مدل‌برداری از نوع اقتصادها در دنیا متفاوت است و کشوری به نحو و طریقی منابع اقتصادی خود و وضعیت فعلی آن را در جامعه تقویت می کند.

    بدون شک کشورهایی که توانسته‌اند الگوهای بومی خود را به منصه ظهور برسانند اقتصادی قدرتمندتر دارند و به نوعی مبحث آسیب‌پذیری آن کمتر متاثر از اما و اگرها قرار می گیرد، یکی از روش های نوین و حتی اسلامی در کشور ما موضوع اقتصاد مقاومتی است که جرقه این اقتصاد اسلامی و بومی توسط رهبر فرزانه انقلاب زده شد.

    اهمیت این مقوله تا حدی بوده که رهبری در سال‌های گذشته تاکنون در بسیاری از نامگذاری سال خود بر روی اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای داشته‌اند که نشان از اجرای آن در جامعه از سوی دولت و ملت دارد؛ از طرف دیگر که دشمنان در حال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی به هر طریق ممکن به خصوص در عرصه اقتصاد هستند اجرایی کردن این مدل اسلامی می‌تواند بساط تمام تحریم ها را نیز در هم بشکند.

    مردمی کردن اقتصاد در شرایطی که اقتصاد کشور با مشکلاتی رو به رو است می تواند بهترین راه حل ممکن نیز واقع شود که البته این خود یکی از موارد اقتصاد مقاومتی را شامل می شود، مردم با ورود مناسب خود به این عرصه ثابت کرده اند که همیشه همچون حضور گرم در صحنه های انقلاب این بار نیز می توانند در تقویت اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند.

    در همین زمینه مشروح گفتگو با خانمی که برای 6 نفر با سرمایه اندک 500 هزار تومانی اشتغالزایی کرده است را در ادامه می خوانید:

    با 500 هزار تومان سرمایه آغاز کردم/ اشتغالزایی برای 6 نفر

    چرخ زندگی‌مان به کندی می‌چرخید و مشکلات مالی داشتیم هرچند معلم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان بودم. بچه‌هایم که بزرگ‌تر شده‌ بودند سطح توقعات‌شان از زندگی بالاتر رفته بود و برای همین به تولید محصولات خانگی روی آوردیم. 500 هزار تومان جمع کردم و تولید ترشی در خانه را شروع کردم.

    البته آن موقع‌ها هنوز اقتصاد مقاومتی و از این کارها در جامعه مطرح نشده بود اما من متوجه شدم که با این کارهای خانگی زندگی‌مان از نظر مالی بهتر می‌شود و نگرانی کمتری به ما وارد خواهد شد. مزیت کار در خانه این بود که دیگر خبری از اجاره و پول ودیعه مغازه و هزینه‌های آب و برق تجاری نبود.

    اوایل همه کار بر عهده من بود اما همسرم که بازنشسته شد در فروش ترشی‌ها کمکم کرد و به مرور زمان کارمان بهتر شد. من که با بچه‌هایم و همسرم کار را پیش بردیم به مرور مشتری‌های خوبی پیدا کردیم و برای همین توانستیم بعد از مدتی برای 6 نفر دیگر اشتغالزایی کنیم.

    حالا خدا را شکر وضعیتم خیلی بهتر شده است. ترشی، انبه و قاووت را به 4 کشور آمریکا، امارات، عربستان و عراق صادر می‌کنم و مشتری خارجی دارم. یکی از ابتکارعمل‌های ما در کار این بود که ریشه کاسنی و قاووت را مخلوط کردم که آمریکایی‌ها خیلی از آن خوششان آمد.

    حالا هم چاشنی 25 گیاه، ترشی گوجه، ترشی بادمجان با 8 گیاه، ترشی بندری با 17 گیاه، مربای توت فرنگی و کیوی، قاووت نخود نارگیل و قاووت چهل گیاه و قاووت رژیمی از محصولات ما هستند و آنها را با اسم تجاری «کرمان بانو» در بازارهای مصرف می‌فروشم.

    خانه‌ام شده کارگاه اقتصاد مقاومتی؛ هم زندگی می کنم هم کار می کنم

    خانه‌ام شده کارگاه اقتصادی و هم زندگی می‌کنم در این خانه و هم کار می‌کنم. درآمد خالصم معمولا ماهی 3 میلیون تومان است. مشتری‌هایم می‌گویند: این محصولات چون در خانه تولید می‌شود، بیشتر می‌توانیم به سلامت آنها اعتماد کنیم.

    به نظرم خانم‌ها با روی آوردن به کارهای خانگی می‌توانند بهتر از نظر اقتصادی به خانواده خود کمک کنند. مخصوصاً خانم‌های خانه دار که همه وقت خود را در خانه هستند، با راحت فکر بیشتری می‌توانند در این زمینه قدم بگذارند.

    یک نکته هم بگویم که به نظر جالب است، به تدریج سود این کارها که بیشتر شود اختلافات هم کمتر می‌شود چرا که دیگر همه به دنبال لذت بردن از کار و سود بیشتر هستند و برای همین به مشکلات کوچک فکر نمی‌کنند.

    الان خیلی از مشکلات خانواده‌ها به مسائل مالی بر می‌گردد و وقتی یک زن بتواند با این کار ساده خانگی به همسر خود کمک کند، بسیاری از مشکلات خود به خود حل می‌شوند. خدا را شکر از وضعیتم راضی‌ام، داخل خانه استراحت می‌کنم و حیاط خانه‌ام انباری محصولاتم شده است. من با همین پول کم هم توانستم رقیب بسیاری از این شرکت‌های تولیدی میلیاردی شوم.

    مردم ما از این کارها غفلت کرده‌اند. اگر ما توجه کنیم به این کارهای کوچک خیلی راحت می‌توانیم کشور را به خودکفایی برسانیم و محصولاتمان را صادر کنیم. دولت‌مردان ما باید به تولید بیشتر اهمیت دهند و به مشکلات این حوزه کمک کنند.

    واقعا تعجب می‌کنم وقتی که در این کارهای کوچک سود زیادی وجود دارد، چرا دولت وارد نمی‌شود واقعاً اقتصاد مقاومتی را در رأس فعالیت‌های اقتصادی قرار دهد.

    من صبح‌ها سر کارم بود و ظهرها استراحت می‌کردم و عصرها دنبال مشتری در مغازه‌ها می‌گشتم اما هیچ وقت نا امید نشدم چون نتیجه کارم را می‌دیم. حالا هم با 48 سال سنت امید بیشتری به زندگی دارم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو