عصر بازار

یارانه گازوییل خودروهای فاقد بیمه شخص ثالت از فردا قطع می شود

عصر اعتبار- معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اعلام کرد یارانه گازوییل خودروهای دیزلی که تاکنون بیمه نامه شخص ثالث تهیه نکرده اند، از فردا (اول مهرماه) قطع می شود.

یارانه گازوییل خودروهای فاقد بیمه شخص ثالت از فردا قطع می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بخشی از خودروهایی که سوخت قاچاق می کنند، متوقف بوده و فعالیتی ندارند و از طریق اجاره کارت سوخت و ارسال به مناطق مرزی، کسب درآمد نامشروع می کنند؛ از این رو، این خودروها انگیزه و ضرورتی برای بیمه کردن خودرو ندارند.
    بر این اساس، برای شناسایی این دسته از خودروها و با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت و خروج سرمایه های ملی، تصمیم گرفته شده است سهمیه سوخت خودروهای دیزلی فاقد بیمه نامه شخص ثالث قطع شود.
    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در این باره اعلام کد نزدیک به 64 هزار خودرو فاقد بیمه نامه معتبر شخص ثالث از ناوگان حمل و نقل عمومی در فهرست خاکستری قرار دارند که هنگام سوخت گیری با پیغام خطای بیمه روبرو می شوند.
    به گفته «شهرام آدم نژاد»، مالکان این خودروها باید در نخستین فرصت بیمه نامه شخص ثالث را تهیه و با مراجعه به دفترهای پلیس 10+ کارت سوخت خود را از فهرست خاکستری خارج کنند تا امکان تداوم استفاده از سوخت یارانه ای را داشته باشند.
    همچنین بر اساس تصمیم کارگروه طرح تخصیص سوخت قرار شد طبقه بندی قدیم خودروهای مسافری شامل سه طبقه خودروهای تا 20 نفر، 21 تا 40 نفر و بیش از 40 نفر به طبقه بندی جدید شامل خودروهای حمل مسافر تا 9 نفر، 10 تا 15 نفر ، 16 تا 26 نفر، 27 تا 40 نفر و بالای 40 نفر تبدیل شود.
    تاکنون نزدیک به ٧٩۰ هزار کارت سوخت برای خودروهای گازوییل سوز صادر شده است.
    ٩ گروه خودرویی سهمیه گازوییل دریافت می کنند که شامل ٦ گروه باری و سه گروه مسافربر است.
    سهمیه بندی گازوییل به دلیل تفاوت قیمت با کشورهای همسایه و نرخ بالای قاچاق این فرآورده هنوز پابرجا مانده و سهمیه بندی بنزین حذف شده است.
     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو