عصر بازار

سیف:

نظام بانکی پشتیبان و حامی اقتصاد کشور است

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه عزم شبکه بانکی بر رونق واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در کل کشور است، خاطرنشان کرد: شبکه بانکی در تلاش است تا پایان سال جاری و با دقت نظر در اعطای تسهیلات، چرخ تولید تمام بنگاه های کوچک و متوسط را که احیای آنها منوط به تخصیص اعتبار و تزریق نقدینگی است با رعایت اصل تخصیص بهینه منابع به واحدهای دارای بازده اقتصادی، به حرکت درآورد.

نظام بانکی پشتیبان و حامی اقتصاد کشور است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، نشست تخصصی بررسی مسائل اقتصادی و پروژه های اقتصاد مقاومتی استان قزوین عصر امروز با حضور رییس کل بانک مرکزی، استاندار قزوین، مسئولان این استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک ها در بانک مرکزی برگزار شد. در این جلسه، درخواست های مسئولان استان از شبکه بانکی برای کمک به اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی، رونق بنگاه های اقتصادی به خصوص در بخش های کشاورزی و صنعتی با توجه به ظرفیت های استان و افزایش توان صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی مطرح و بررسی شد.

    معرفی 1062 طرح به بانک ها در استان قزوین
    استاندار قزوین در این جلسه با تاکید بر ظرفیت های تولیدی این استان گفت: باید از ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری استان قزوین استفاده شود چراکه این استان از سابقه طولانی در حوزه کشاورزی، صنعت و نیز گردشگری برخوردار است و باید تلاش کرد با برنامه های منظم و مدون از این شرایط بهره برداری لازم را برد.
    فریدون همتی با اشاره به فعالیت های صنعتی این استان تصریح کرد: در حال حاضر گردش مالی بسیاری از شرکت های بزرگ استان قزوین در خارج از این استان و در تهران اتفاق می افتد و از این بابت استان قزوین به پایتخت وابسته است. باید تلاش شود جریان فعالیت های مهم و تأثیرگذار در اقتصاد استانی از تهران به استان قزوین حرکت کند بر این اساس انتظار می رود قزوین بیش از پیش در دایره تسهلات دهی و گردش مالی قرار گیرد.
    استاندار قزوین تسهیلات ارائه شده از سوی شبکه بانکی به واحدهای کوچک و متوسط را موجب رونق تولید و اقتصاد دانست و گفت: در حال حاضر تعداد 2131 طرح در سامانه بهین یاب ثبت شده است که از این میان 1062 طرح به بانک ها معرفی شده‌اند. علاوه براین تاکنون مبلغ 118 میلیارد تومان تسهیلات از طریق ثبت در سامانه بهین یاب و مبلغ 144 میلیارد تومان از طریق مراجعه مستقیم به بانک ها، به بنگاه های تولیدی اعطا شده است.
    وی با درخواست از شبکه بانکی و دولت برای حل مشکل آب شرب در این استان، گفت: مهم ترین خبری که مردم استان قزوین منتظر شنیدن آن از رییس جمهور در جریان سفر به این استان هستند، موضوع حل شدن آب شرب است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو