عصر بازار

مجلس نمایندگان آمریکا طرح بررسی دارایی‌های خارجی مقام‌های ایرانی را تصویب کرد

عصر اعتبار- مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه طرحی را تصویب کرد که هدف از آن ردیابی و افشای دارایی‌های احتمالی مقامات ایرانی در بانک‌های خارجی است.

مجلس نمایندگان آمریکا طرح بررسی دارایی‌های خارجی مقام‌های ایرانی را تصویب کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در ادامه سلسله طرح‌های ضدایرانی کنگره، طرح موسوم به «شفافیت مالی» را تصویب کرد.

    هدف از این طرح که با 282 رأی مثبت در برابر 143 منفی به تصویب رسیده، ردیابی و بررسی دارایی‌های احتمالی مقامات ارشد ایرانی در بانک‌های خارجی است.

    در صورت تصویب نهایی و ابلاغ این طرح از سوی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، واشنگتن تلاش خواهد کرد تا فهرستی از اموال منتسب به رهبر، رئیس‌جمهور و دیگر مقامات ارشد دولتی و نظامی ایران در بانک‌های خارج از کشور تهیه کند.

    در آن صورت، وزیر خزانه‌داری آمریکا باید 270 روز پس از ابلاغ قانون، گزارش خود را در خصوص دارایی‌ها یا حساب‌های 202 مقام ارشد ایرانی در بانک‌های خارجی منتشر کند.

    کاخ سفید روز چهارشنبه ضمن اعلام مخالفت خود با این طرح، تأکید کرد که آن را وتو خواهد کرد، چراکه چنین قانونی می‌تواند به افشای اسناد و داده‌های محرمانه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا منجر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی