عصر بازار

بانکهای ژاپنی برای تأمین نیازهای مربوط به مناسبات اقتصادی با ایران فعال شوند

عصر اعتبار- رییس‌جمهوری اسلامی ایران در دیدار نخست‌وزیر ژاپن با ابراز خرسندی از توسعه روابط تهران ــ توکیو در سالهای اخیر تصریح کرد که پسابرجام فرصت مناسبی برای رساندن سطح همکاری‌های دو کشور به شرایط مطلوب است.

بانکهای ژاپنی برای تأمین نیازهای مربوط به مناسبات اقتصادی با ایران فعال شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این دیدار که شامگاه چهارشنبه به‌وقت نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، اظهار داشت: آماده‌ایم نقشه راه مناسبات اقتصادی مشترک طی ده سال آینده را تدوین کنیم.

    روحانی با اشاره به توافقات انجام‌شده در سفر وزیر اقتصاد کشورمان به توکیو، گفت: برای تسریع در اجرای توافقات بانکی اعتباری، نیازمند تلاش مشترک هستیم و ضروری است بانکهای ژاپنی برای تأمین نیازهای مربوط به مناسبات اقتصادی فعال شوند.

    رییس جمهوری با استقبال از سرمایه گذاری و همکاری‌های مشترک در حوزه فناوری از جمله حوزه بهداشت و درمان و فعالیت‌های علمی و محیط زیست، افزود: اکنون این فرصت مهیا است که توکیو مانند گذشته در بخش انرژی ایران سرمایه گذاری کند.

    روحانی در ادامه با ابراز "همواره معتقد بوده‌ایم که سلاح هسته‌ای امنیت ایجاد نمی‌کند و در همین راستا برای اولین بار پیشنهاد خاورمیانه عاری از تسلیحات اتمی را مطرح کرده‌ایم"، گفت: ایران و ژاپن هر دو قربانی تسلیحات کشتار جمعی هستند و از جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای حمایت می‌کنیم.

    رییس جمهوری سپس به موضوع تروریسم و خطرات آن برای منطقه و جهان پرداخت و اظهار داشت: ایران سد دفاعی منطقه در برابر تروریسم و داعش بوده است.

    روحانی همچنین تأکید کرد که کنار مبارزه با تروریستها، آتش‌بس پایدار و کمک‌های انسان دوستانه مهمترین اولویت‌ها در خصوص سوریه و یمن است.

    نخست وزیر ژاپن نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با رییس جمهوری کشورمان، اظهار داشت: ژاپن قدردان رویکرد ایران در تعامل سازنده با جامعه بین المللی است و در جهت توسعه مناسبات در حوزه‌های متنوع تلاش می‌کند.

    "شینزو آبه" با تأکید بر ضرورت توسعه بیش از پیش سطح همکاری‌های تهران ــ توکیو گفت: آرزو می‌کنم روابط اقتصادی دو کشور را به بالاترین سطح ممکن برسانیم و در همین راستا نیز همکاری‌های دو کشور در حوزه محیط زیست و ایمنی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ادامه دارد.

    وی با بیان اینکه توکیو از ارتباط بانکی و همکاری شرکتهای ژاپنی با بخش خصوصی ایران حمایت می‌کند، تصریح کرد: از ابتکار شما استقبال می‌کنم و دستور می‌دهم تا تدوین نقشه راه همکاری بلندمدت ده‌ساله توکیو و تهران در دستور کار قرار گیرد.

    نخست وزیر ژاپن به نقش مؤثر و سازنده ایران در تأمین ثبات و امنیت منطقه اشاره و تأکید کرد: امیدوارم ایران به تلاش‌های سازنده خود در این راستا ادامه دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو