عصر بازار

روحانی در دیدار نخست وزیر پاکستان:

پیوندهای اقتصادی تهران - اسلام آباد باید مستحکم تر شود

عصر اعتبار- رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با اشاره به علایق و مشترکات فرهنگی میان دو ملت ایران و پاکستان گفت: معتقدیم همانند حوزه‌های سیاسی و فرهنگی باید در زمینه‌های اقتصادی نیز پیوندهای دو کشور و دو ملت مستحکم‌تر شود.

پیوندهای اقتصادی تهران - اسلام آباد باید مستحکم تر شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه به وقت نیویورک (بامداد پنجشنبه به وقت تهران)، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در دیدار نواز شریف نخست وزیر پاکستان، با بیان اینکه روابط دو کشور روز به روز در حال توسعه است، اظهار داشت: مردم ایران جایگاه ویژه‌ای برای توسعه روابط با پاکستان قایل هستند و این نتیجه پیوند فرهنگی و تاریخی با مردم پاکستان است.

    رییس‌ جمهوری گفت: شرایط تاریخی، فرهنگی و منطقه‌ای اقتضاء می‌کند که در راستای منافع دو ملت، روابط تهران – اسلام‌آباد قوی‌تر شود و امروز خوشبختانه پس از رفع تحریم‌ها فرصت مناسبی برای تعمیق همکاری‌های دو کشور بویژه در عرصه اقتصادی بوجود آمده است.

    روحانی با بیان اینکه ایران برای تأمین انرژی مورد نیاز پاکستان آمادگی دارد، گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه‌های علمی و  فرهنگی نیز همکاری‌های خود را هر چه بیشتر افزایش دهند.

    رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: روابط بانکی پایه اصلی مناسبات اقتصادی است و باید برای عملیاتی شدن و تسریع در اجرای توافقات بانکی، تلاش‌های ویژه‌ای را انجام دهیم.

    روحانی با بیان اینکه ایران امنیت و پیشرفت پاکستان را امنیت و پیشرفت خود می‌داند، گفت: بندر گوادر را رقیب چابهار نمی‌‌دانیم و هر بخشی از پاکستان که توسعه یابد آن را توسعه خود می‌دانیم.

    رییس‌ جمهوری در ادامه تصریح کرد: همواره تلاش ایران بر این بوده که مرزهای دو کشور، مرز امنیت و دوستی باشد و امروز پیشرفت‌های زیادی در این زمینه حاصل شده و باید همچنان تلاش‌های خود در این زمینه را ادامه دهیم.

    نواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه پاکستان و ایران را یک ملت، یک کشور و یک دولت می‌دانیم، گفت: فرهنگ، سنت و اقتصاد ما مکمل یکدیگر است  و بدنبال افزایش سطح همکاری های خود با تهران هستیم.

    نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه سطح مناسبات تجاری فعلی دو کشور با ظرفیت‌های موجود همخوانی ندارد، گفت: باید در این زمینه تلاش‌های خود را تقویت کنیم تا تجار و بازرگانان دو کشور با تسهیلات بیشتری فعالیت کنند.

    نواز شریف تصریح کرد: پاکستان هم توسعه بندر چابهار را تحولی مثبت و مکمل بندر گوادر و کرویدور ایران، پاکستان و چین می‌داند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو