عصر بازار

۴ گام برای رسیدن به استقلال مالی

عصر اعتبار- استقلال مالی رویایی است که بسیاری از آدم‌ها آرزوی رسیدن به آن را دارند. این ایده ‌که بتوانید خودتان درآمد کسب کنید کاری است که ارزش پی‌گیری دارد، و خوشبختانه اگر کارآفرین باشید، به خودی خود یک گام از بقیه‌ی آدم‌های دنیا پیش هستید. ولی از طرفی، اگر درحال‌حاضر منبع درآمد خود را یافته‌اید، به معنی آن‌ نیست که این وضعیت همیشه پایدار و بی‌تغییر خواهد ماند.

۴ گام برای رسیدن به استقلال مالی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بازده، چه یک‌ کارآفرینِ مشتاق باشید که فعلا برای شخص دیگری کار می‌کند، چه صاحب کسب‌وکاری جاافتاده، این‌ها گام‌هایی هستند که می‌توانید برای حفظ و نگهداری استقلال مالی تان بردارید:

    1. درآمدتان را بیمه کنید

    هیچ چیز مثل از دست دادن توانایی امرارمعاش‌تان‌ نمی‌تواند در برنامه‌ی حفظ استقلال مالی شما اختلال ایجاد کند. پس مهم است که در مقابل معلولیت‌های ناگهانی یا بیماری‌های وخیمی که ممکن است شما را از کار بیندازد، از خودتان محافظت کنید.

    شما برای بیمه‌ی عمر، ماشین، خانه و سلامت، وقت می‌گذارید و تلاش می‌کنید، پس معقولانه است که بیمه‌ی درآمدتان هم باید در این فهرست جایی داشته باشد.

    بیمه‌ی حفاظت از درآمد یا، اگر در شرکت خودتان مشغول فعالیت هستید، بیمه‌ی هزینه‌های کسب‌وکار، استقلال مالی شما را کماکان تضمین خواهد کرد، حتا اگر به لحاظ جسمی قادر به کارکردن نباشید.

    اگر برای شخص دیگری به صورت پاره‌وقت کار می‌کنید و از سویی هم فعالیت خودتان را اداره می‌کنید، درمورد بیمه‌ی درآمد تحقیق کنید و با یک متخصص صحبت کنید تا به شما در زمینه‌ی انتخاب بهترین گزینه کمک کند.

    2. رقبای‌تان را بشناسید

    یکی از بزرگ‌ترین قوانین کسب‌وکار تمام دوران، قانونی است که بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک موفق به اجرای آن نمی‌شوند. برای این‌که بتوانید پیوسته خدماتی را که مشتریان‌تان می‌خواهند ارائه دهید شناخت رقبای‌تان امری ضروری است.

    مهم است که در این بازی همیشه یک گام جلوتر باشید، پس منتظر نباشید به طور اتفاقی به آن‌چه رقبای‌تان انجام می‌دهند برسید، بلکه فعالانه از طریق تبلیغات وب‌گاه‌ها و رسانه‌های اجتماعی‌شان با فعالیت‌های آنها همگام شوید.

    وقتی بدانید با چه چیزی باید رودررو شوید، جهت فکرکردن به راه‌هایی برای رقابت و ارائه‌ی محصولی منحصربه‌فرد مشکلی نخواهید داشت.

    3. از وابستگی به یک مکان خاص اجتناب کنید

    نوبت به اداره‌ی کسب‌وکار خودتان که می‌رسد، همیشه به دنبال راه‌هایی برای سیار کردن خدمات‌تان باشید.

    وابسته بودن به یک مکان فیزیکی، جلوی رشد و توسعه‌ی توانایی‌های‌تان را می‌گیرد؛ اقتصاد مدام در حال رونق و رکود است و گاهی بعضی مکان‌های جغرافیایی خاص برای اداره‌ی یک شرکت از بعضی دیگر بهتر هستند.

    بعضی‌وقت‌ها تمام کاری که برای نجات یک کسب‌وکار بیمار باید انجام داد بازاریابی در منطقه‌ای است که بالاترین تقاضا را برای خدمات شما دارد.

    با داشتن اختیار نقل مکان به بازاری که در حال شکوفایی است، می‌توانید به حفظ توانایی‌تان در کسب درآمد کمک کنید.

    4. یک برنامه‌ی پشتیبان(دوم) داشته‌باشید

    همیشه با حالتی خوش‌بینانه زندگی کنید، ولی در عین حال، برای روزی که شاید اوضاع بهم بریزد هم برنامه‌ای‌ داشته باشید. اگر می‌خواهید همچنان به کسب منبع درآمدی مستقل ادامه دهید، بسیار ضروری است که برای کسب‌وکارتان برنامه‌ی پشتیبان داشته باشید.

    شما پیش‌تر یک‌بار شرکتی را به راه انداخته‌اید، پس اگر کار به راه‌اندازی مجدد بکشد، دوباره به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. راه‌اش این است که منابع را، پیش از ضرورت، برای انجام این کار آماده کرده باشید.

    از این طریق و با داشتن تمهیداتی درمورد آن‌چه می‌خواهید ارائه دهید و فهرستی از تماس هایی که می‌توانید با آنها تشکیل شبکه بدهید، می‌توانید در شرف یک شروع آرام‌تر قرار بگیرید تا این‌که اصلا آمادگی نداشته باشید.

    اداره‌ی یک شرکت راهی بسیار خوب برای رسیدن به استقلال مالی است، و برای آن‌که این احساس آزادی را به یک واقعیت همیشگی تبدیل کنید، لازم است هر قدمی که می‌توانید برای کنترل رویدادهای آتی بردارید.

    با بیمه‌کردن درآمدتان، شناخت رقبای‌تان، ساختن یک برنامه‌ی سیار کسب‌وکار و داشتن انتخاب‌های کسب‌وکار جایگزین، از شانس زیادی برای داشتن یک زندگی مالامال از امنیت، آزادی، و استقلال مالی برخوردار خواهید شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو