عصر بازار

پرداخت غرامت به کشاورزان در آینده ای نزدیک

عصر اعتبار- مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان تهران گفت: با تلاش دولت و ستاد صندوق بیمه محصولات کشاورزی، غرامت سال های گذشته کشاورزان به زودی پرداخت خواهد شد.

پرداخت غرامت به کشاورزان در آینده ای نزدیک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، رحیم سجادی مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان تهران با بیان اینکه صندوق به شدت پیگیر دریافت خسارات کشاورزان است، اظهار داشت: غرامت کشاورزان به سبب کمبود بودجه چند سالی است که به حساب کشاورزان واریز نشده است.

    به گفته وی بودجه خسارات محصولات کشاورزی سال گذشته هزار میلیارد تومان تعیین شده بود که  این رقم  امسال به هزار و 350 میلیارد تومان افزایش یافته است.

    سجادی با بیان اینکه خبرهای خوشی برای کشاورزان در راه است،تصریح کرد:دولت به زودی غرامت سال های گذشته را پرداخت می کند.

    مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان تهران درخصوص تمایل کشاورزان به بیمه محصولات گفت: کشاورزان به دلیل برخی مشکلات از قبیل عدم پرداخت غرامت از سوی صندوق تمایل چندانی به بیمه محصولات خود ندارند از این رو باید ستاد صندوق بیمه با واقعی کردن تعرفه ها و بیمه محصولات استراتژیک دید منفی کشاورزان به این امر را از بین ببرد.

    سجادی با بیان اینکه بعد از 32 سال تلاش 155 محصول تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر 2 میلیون بهره بردار تحت پوشش بیمه است که با تزریق به موقع بودجه برنامه خوبی برای حمایت از کشاورزان اجرا خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه قانون تهاتر در سال زراعی جاری به طور کامل محقق نشده است، تصریح کرد: با استفاده از قانون درجهت حمایت از کشاروزان دیگر لازم نیست که کشاورزان حق بیمه خود را پرداخت نمایند بلکه در زمان واریز غرامت حق بیمه از آنها کسر خواهد شد از این رو امیدواریم که این قانون به طور کامل اجرا شود.


    پرداخت به موقع معوقات ،چرخه کشاورزی را رونق می دهد

    کیانوش شیرمحمدی کارشناس کشاورزی در خصوص پرداخت به موقع معوقات کشاورزان و غرامت بیمه آنها اظهار داشت:اگر دولت حمایت هایی از قبیل بیمه ، تسهیلات و خرید تضمینی محصولات را از بخش کشاورزی حذف کند، کشاورزان دلسرد شده و از خودکفایی در این بخش دور خواهیم شد.

    وی ادامه داد: توجه به ساماندهی وضعیت کشاورزان و پرداخت به موقع معوقات آنان از سوی دولت،ضمن ممانعت از پدیده مهاجرت به شهرها گامی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی