عصر بازار

جایزه سرشماری نفوس و مسکن برای یکهزار نفر

عصر اعتبار- رییس مرکز آمار ایران گفت: نخستین سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی از فردا (شنبه ) سوم مهرماه در سراسر کشور آغاز می شود .این شیوه سرشماری تا ٢٤ مهرماه ادامه خواهد داشت.

جایزه سرشماری نفوس و مسکن برای یکهزار نفر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، امید علی پارسا  اظهار کرد: مردم با مراجعه به سایت www.sarshomari95.ir می توانند اطلاعات خود را وارد کنند .

    این مقام مسئول درعین حال گفت : سرشماری حضوری (با مراجعه به منازل مردم ) از ٢٥ مهرماه جاری تا ٢٥ آبان ماه امسال در سراسر کشور انجام خواهد شد.

    وی اظهار داشت: با توجه به ضریب نفوذ اینترنت ٤٥ درصدی در کشور انتظار می رود حدود ٣٥ درصد از خانوارهای کشور، اطلاعات خود را به شکل اینترنتی در اختیار مرکز امار ایران قرار دهند.

    سرشماری نفوس و مسکن هر پنج سال یک بار انجام می شود ، سرشماری امسال نیز هشتمین سرشماری به شمار می آید.

    وی توضیح داد:خانوارهایی که به شکل اینترنتی سرشماری می شوند در پایان سامانه به آنها کدی می دهد ، این کد باید از سوی خانوار نگهداری شود و زمانی که ماموران سرشماری به خانه انها مراجعه کردند با ارایه کد مورد نظر دیگر از آنها سرشماری نمی شود .

     

    **یکهزار جایزه ٢۰ میلیون ریالی برای یکهزار نفر

    رییس مرکز آمار ایران این موضوع را نیز گفت که به یکهزار نفر از خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات خود را وارد کنند از طریق قرعه جایزه ١۰میلیون ریالی تخصیص می یاید.

    وی همچنین از تخصیص یک گیگا بایت اینترنت رایگان برای همه خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی شرکت می کنند خبر داد.

    این مقام مسئول این موضوع را نیز گفت که در صورتی که خانوارها در سرشماری کشوری به صورت اینترنتی شرکت کنند،هزینه سرشماری کاهش می یابد.

    به گفته رییس مرکز امار ایران،سرپرستان خانوار با در دست داشتن اطلاعات خانوار می توانند از طریق گوشی هوشمند به وارد کردن اطلاعات خود بپردازند.

    پارسا ابراز امیدواری کرد، درصد بالایی از مردم در سرشماری به شکل اینترنتی مشارکت کنند تا ایران در رقابت بین المللی با کشورهای پیشرو آماری جهان سربلند باشد.

    وی یادآوری کرد همچنین اطلاعات سرشماری حضوری از طریق تبلت جمع آوری می شود که در واقع با دو روش اینترنتی و استفاده از تبلت به سمت مدرن شدن در حوزه امار گام بر می داریم.

    وی توضیح داد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته سرشماری از طریق «ثبتی مبنا « انجام می شود و برخلاف روش های سنتی مراجعه حضوری در منازل صورت نمی گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی