عصر بازار

نائب رئیس اتاق ایران:

ایران از سرمایه گذاری خارجی در تمام بخش ها استقبال می کند

عصر اعتبار- نائب رئیس اتاق ایران گفت: جامعه ایران، برای دستیابی به اهداف بزرگ اقتصادی اش، از سرمایه گذاری خارجی در تمام بخش ها استقبال می کند.

ایران از سرمایه گذاری خارجی در تمام بخش ها استقبال می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اتاق ایران، پدرام سلطانی نائب رئیس اتاق ایران، در «نشست تجاری زوریخ» سوئیس، از فعالان اقتصادی سوئیس برای حضور قدرتمند در بازار ایران دعوت و تاکید کرد اتاق ایران برای ورود شرکت ها و فعالان اقتصادی سوئیسی به بازار ایران تلاش خواهد کرد.

    وی گفت: مردم ایران دست دوستی سوئیسی ها را در دوران سختی فراموش نمی کنند؛ در دوران هشت ساله جنگ عراق علیه ایران، در حالی که برخی کشورها سلاح های شیمیایی در اختیار صدام قرار می دادند، سوئیس اقدام به مداوای بسیاری از مجروحان ما کرد.
    سلطانی با اشاره به تامین بسیاری از داروهای مورد نیاز ایران طی سال های اخیر توسط سوئیس گفت: علی رغم وجود تحریم های ظالمانه علیه ایران، این شرکت های سوئیسی بودند که اسیر محدودیت ها و تهدیدها نشدند و همچنان داروهای مورد نیاز ایران را تامین کردند.
    سلطانی فضای ایجاد شده در ایران پس از لغو «تحریم های غیرقانونی» بین المللی را مستعد حضور پررنگ تر شرکت های سوئیسی دانست و گفت: در ایران امروز، فضا برای حضور شما گسترده تر از همیشه است.
    سلطانی با اشاره به روند رشد اقتصادی در ایران در دو دهه اخیر گفت: تا 20 سال پیش، 56 درصد از اقتصاد ایران حاصل از خام فروشی بود؛ امروز این میزان به 23 درصد رسیده و حوزه های تولید، کشاورزی، خدمات، ساختمان، تجارت، مالی 77 درصد از اقتصاد ایران را شکل می دهند.
    وی اقتصاد ایران را با تولید ناخالص ملی 425 میلیارد دلار، دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه خواند و اشاره کرد که بانک جهانی برای ایران رشد اقتصادی 4.2درصدی در سال 2016 و 4.6 درصدی در سال 2017 پیش بینی کرده است.
    سلطانی همچنین با اشاره به جمعیت 98 درصدی باسوادان در ایران تاکید کرد که در میان حدود 5 میلیون دانشجو، ایران رتبه اول تعداد سرانه فارغ التحصیلان مهندسی در جهان را دارد.
    سلطانی به وجود برخی مشکلات بانکی و قوانین دست وپا گیر دولتی نیز اشاره کرد اما در عین حال گفت: «نگرانی های شما را درک می کنیم؛ من اینجا هستم تا پیام مقام های سیاسی کشورم را به شما برسانم؛ ما همه نگرانی های موجود در رابطه با سرمایه گذاری خارجی را بررسی کرده و آماده همکاری برای رفع این نگرانی ها هستیم.»
    سلطانی نیز حجم مبادلات تجاری میان ایران و سوئیس را پایین دانست و گفت: «با توجه به توانایی ها و قابلیت های موجود، این حجم به هیچ وجه راضی کننده نیست.
    فعالان بخشی خصوصی ایران که از روز سه شنبه در چارچوب سفری چهار روزه در سوئیس به سر می برند.
    حضور در نشست تجاری زوریخ و مذاکره به بخش خصوصی سوئیس از مهم ترین برنامه های این سفر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو