عصر بازار

تاثیر محصولات کشاورزی بر تورم نقطه به نقطه

عصر اعتبار- عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به رونق اقتصادی با بازگشت سرمایه مبحوث شده در خارج از کشور به داخل گفت: شرکت های مادر داخلی می توانند با سرمایه ای که در خارج کشور وجود دارد ایران را به سمت رونق اقتصادی پیش برند.

تاثیر محصولات کشاورزی بر تورم نقطه به نقطه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، علی شمس اردکانی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در ارتباط با افزایش تورم نقطه به نقطه در ماه های اخیر گفت: تورم تک رقمی برای کشورهای پیشرفته و صنعتی که اکثرا صادرات محور هستند، می تواند بسیار مفید بوده اما برای ایران که در حال حاضر درگیر رکود است، می تواند این تورم را تا دو رقمی زیر 12 هم برسد و مشکلی متوجه اقتصاد کشور نشود، البته از طرفی دیگر رونق در اقتصاد باید به شکل جدی دنبال شود.

    عضو هیات نمایندگان اتاق افزود: افزایش تورم نقطه به نقطه که در ماه های اخیر شاهد آن بوده ایم بیشتر بر روی محصولات کشاورزی بوده که با بازگشایی مدارس و بالا رفتن تقاضا در مهرماه این تورم را افزایش داده است.

    وی ادامه داد: در این بین نباید دولت به این امر تکیه کند که تورم را تک رقمی و ثابت نگه داشته و باید این تک رقمی بودن را با رونق اقتصادی همراه کند.

    اردکانی با اشاره به وجود راهکارهای فراوان برای رونق اقتصادی اظهار کرد: راهکارهای زیادی برای رونق اقتصادی در کشور وجود دارد که از جمله آن می توان به سرمایه های خارج از کشور اشاره کرد و به هر نوعی که شده این سرمایه را به داخل کشور انتقال داده و در بخش عمرانی که شرکت های بزرگی در این بخش وجود دارد تزریق کرده و سرمایه گزاری کنند و این شرکت ها برای سریع تر پیش بردن پروژه های خود کارها را به شرکت های کوچکتر انتقال داده و به این ترتیب رونق در اقتصاد ایجاد خواهد شد.

    وی ادامه داد: از سمت دیگر می توان این سرمایه ها را در شرکت های صادرات محور مانند صنایع پتروشیمی و معادن سرمایه گزاری کرد، که این شرکت ها می توانند اقتصاد کشور را با رونق همراه کنند.

    عضو هیات نمایندگان در ارتباط با کمکی که بخش خصوصی می تواند به اقتصاد کشور کند توضیح داد: بخش خصوصی می تواند کار های زیادی برای کمک های بسیاری به رونق اقتصادی کشور انجام دهد و با گردش مالی چند باره خود و صادرات محور شدن این بخش بزرگ، می توان در راستای رونق اقتصادی گام های بزرگی برداشت. 

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو