عصر بازار

ساعت کاری بانوان شاغل در شرایط خاص از ۴۴ ساعت به ۳۶ ساعت کاهش یافت

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تایید لایحه کاهش ساعت کاری بانوان شاغل دارای شرایط خاص از سوی شورای نگهبان گفت: با توجه به اینکه این موضوع به دولت ابلاغ شده انتظار می‌رود در ماه‌های آینده شاهد کاهش ساعت کاری این دسته از بانوان از ۴۴ به ۳۶ ساعت باشیم.

ساعت کاری بانوان شاغل در شرایط خاص از ۴۴ ساعت به ۳۶ ساعت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جلیل مختار اظهار کرد: لایحه کاهش ساعت کاری بانوان شاغل دارای شرایط خاص از سوی  شورای نگهبان تایید و به دولت برای اجرا ابلاغ شد که به موجب آن ساعت کاری این دسته از بانوان از 44 به 36 ساعت کاهش پیدا می کند.

    وی تاکید کرد که از زمان ابلاغ این قانون دولت موظف به اجرای آن است و انتظار می‌رود هر چه سریعتر این قانون را به دستگاه های ذیربط برای اجرا ابلاغ کند. این قانون احتیاج به آیین نامه خاص ندارد؛ چون در آن مواردی که شامل کاهش ساعت کاری بانوان می‌شود قید شده و دستگاه‌های تعیین کننده این موضوع نیز مشخص شده‌اند.

    سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس چهار دسته از بانوان شاغل شامل این کاهش ساعت کاری می‌شوند یادآور شد: طبق این مصوبه چهار دسته از بانوان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی دارای معلولیت شدید، فرزند زیر شش سال تمام، همسر یا فرزند معلول شدید یا مبتلا به بیماری صعب العلاج هستند و زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 222 قانون برنامه پنجم توسعه با تائید مراجع ذیربط  یعنی سازمان بهزیستی کشور، وزارتخانه‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دادگستری شامل کاهش ساعت کاری از 44 ساعت به 36 ساعت در هفته با دریافت حقوق و مزایای 44 ساعت تعیین می‌شوند.

    به گفته وی، طبق تبصره این لایحه، تائید میزان و شدت معلولیت توسط سازمان بهزیستی، بیماران صعب العلاج توسط وزارت بهداشت، فرزندان زیر شش سال با ارائه شناسنامه معتبر و زنان سرپرست خانوار با ارائه اسناد مثبته یا گواهی دادگاه معتبر خواهد بود.

    مختار در پایان ابراز امیدواری کرد: دولت هر چه سریعتر این قانون را ابلاغ کند تا شاهد اجرایی شدن در ماه های آینده باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو