عصر بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

همه تحریم‌های دریایی ایران رفع شد

عصر اعتبار- درحالی طبق دستورالعمل جدید بانک مرکزی، عرضه کارت های اعتباری ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی باید از ابتدای مهرماه آغاز می شد که تعداد بانک های پیشتاز در این مهم کمتر از انگشتان یک دست می باشند.

همه تحریم‌های دریایی ایران رفع شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس ، محمد سعید نژاد در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران اظهارداشت: این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی دریانوردی و گرامیداشت هفته دریانوردی برگزار شده است.

    وی ادامه داد: 24 سپتامبر هر سال از سوی سازمان جهانی دریانوردی روز جهانی دریانوردی تعیین شده است و کشورهای عضو در این روز تلاش زیادی می‌کنند تا از دست‌اندرکاران این صنعت و دریانوردان قدردانی کنند.

    سعید‌نژاد افزود: دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ارگانهای دریایی ایران هم هر ساله مراسمی به همین مناسبت برگزار می‌کند. همایش ارگانهای دریایی روز سه‌شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد و هر سال یک نهاد دریایی میزبانی آن را از سوی سازمان بنادر و دریانوردی بر عهده می‌گیرد.

    وی به شرایط پسابرجام اشاره کرد و گفت: 2 حوزه حمل و نقل دریایی و حمل و نقل هوایی سیبل تحریم‌ها بودند. در بخش دریایی یکی از حوزه‌های مهم تحریم خطوط کشتیرانی بود که بنادر را با محدودیت‌هایی مواجه کرده بود، اما امروز رسماً اعلام می‌کنیم که در دریا هیچگونه تحریمی نداریم و کشتیرانی‌های ایران نظیر نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آزاد هستند به هر یک از بنادر کشور سفر کنند.

    مدیرعامل سازمان بنادر ادامه داد: در حوزه بیمه و موسسات رده‌بندی نیز هیچ محدودیتی نداریم. امروز سیاست وزارت راه حمایت است بنابراین از موسسات رده‌بندی که در دوران تحریم تشکیل شد، حمایت می‌کنیم.

    سعیدنژاد ادامه داد: در زمینه تجهیزات بندری شرکت‌ها در رقابت با یکدیگر هستند که تجهیزات مناسب‌تر به ما بفروشند اما سیاست محوری ما حمایت از صنایع داخلی کشور است.

    وی ادامه داد: رسماً اعلام می‌کنیم که هیچگونه تحریمی در بنادر ایران و دریا نداریم ضمن آنکه هیچگونه خریدی بدون انتقال تکنولوژی و سهم ساخت داخل و بدون نظر وزارت صنعت انجام نمی‌دهیم.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر خطوط مختلف کشتیرانی به بنادر ایران وارد شده‌اند و اپراتورهای بزرگ دنیا آماده سرمایه‌گذاری در بنادر ایران هستند که در این راستا 9 پیشنهاد مشخص از شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در فازهای بندر شهید رجایی داریم.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بنادر ایران دروازه ورود 400 میلیون جمعیت مستقر در منطقه است، ما تلاش کرده‌ایم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که کشورهای منطقه از این موقعیت استراتژیک استفاده کنند، پیشنهاد سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی زیاد است و علت آن اجتناب از هزینه‌های مازاد نظیر فرانشیز است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو