عصر بازار

در دیدار خسروتاج با همتای کره ای مطرح شد

تاسیس میز تهران و سئول در سازمان توسعه تجارت

عصر اعتبار- رییس سازمان‌ توسعه تجارت ایران و رییس مرکز تجارت و سرمایه‌گذاری کره جنوبی (کترا) با تبیین چارچوب فعالیت مشترک شرکت‌های ایرانی و کره‌ای، با تاسیس میز تهران و سئول موافقت کردند.

تاسیس میز تهران و سئول در سازمان توسعه تجارت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، قرار است این میزها با هدف آشنایی بیشتر تجار از ظرفیت ها و نیازهای دو کشور و پاسخگویی و راهنمایی به آنان در سازمان های توسعه تجارت دو کشور تشکیل شود.

    مجتبی خسروتاج که در راس هیاتی تجاری به کره‌جنوبی رفته بود در دیدار با «سئو کیم جائه هونگ» در تشریح سیاست‌ همکاری‌های مشترک شرکت‌های ایرانی و کره‌ای، گفت: تشکیل مراکز تحقیق و توسعه مشترک با شرکت‌های کره‌ای و همکاری در توسعه صادرات کالاهای تولیدی با نام و نشان شرکت‌های کره‌ای از جمله خواسته های ایران در توسعه تجارت با کره جنوبی است.

    وی در عین حال خاطرنشان کرد:  توسعه سهم ایران در مونتاژ کالاهای تولیدی، معرفی و بکارگیری قطعات تولیدی در زنجیره تامین کالا توسط شرکت‌های کره‌ای از دیگر مواردی است که باید مورد توجه شرکت‌های کره‌ای قرار بگیرد.

    خسروتاج با تاکید بر اینکه ایران ظرفیت‌های تولیدی فراوانی دارد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه صنعت قالب‌سازی به ویژه در تولید محصولات خانگی از مواردی است که تاکنون مغفول مانده و باید سیاست‌های آتی همکاری دو کشور با تاکید بر آنها تدوین شود.

    وی با بیان اینکه عمل به این سیاست‌ها برای داشتن روابط پایدار و با ثبات اقتصادی میان دو کشور ضروری است، تصریح کرد: شرکت‌های کره‌ای علاقمند به کار با ایران باید در چارچوب این سیاست‌ها حرکت کنند.

    رییس سازمان توسعه تجارت افزود: قرار است میز کشوری با هدف آشنایی بیشتر تجار از ظرفیت‌ها و نیازهای دو کشور و پاسخگویی و راهنمایی آنها در سازمان‌های توسعه تجارت ایران و کره تشکیل شود.

    وی برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور را از دیگر موضوعات مورد پیگیری در کره دانست و یادآور شد: سئول پایتخت جمهوری کره در بهمن ماه سال جاری میزبان وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران برای برپایی دوازدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور خواهد بود.

    قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به شرایط سرمایه‌گذاری در ایران اضافه کرد: در این سفر تلاش کردیم تا مزیت‌ها و ویژگی‌های تولید و سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های بزرگ کره‌ای در ایران را تشریح و از آنها برای فعالیت در ایران دعوت کنیم.

    خسروتاج همچنین از اعزام هیات تجاری ایران به کره خبر داد و گفت: در دیدار با رییس هییت مدیره انجمن شرکت‌های وارداتی کره، مقدمات اعزام هیاتی از صادرکنندگان بخش خصوصی ایران برای سفر به این کشور فراهم شد که با هدف بازاریابی کالا برای صادرات و همزمان با اجلاس کمسیون مشترک اقتصادی دو کشور صورت خواهد پذیرفت.

    در سفر مجتبی خسروتاج، قایم‌مقام وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران به کره، محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت در امور صنعتی و هیاتی تجاری از تجار و فعالان اقتصادی ایران او را همراهی کردند.

    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ایران و کره جنوبی  تاکنون یازده اجلاس کمیسیون مشترک تجاری را برگزار کرده‌اند که آخرین آنها اسفند سال 1394 در تهران برگزار شد.

    مسئولان ایرانی در دیدار با همتایان کره‌ای خود همواره خواستار تغییر نگاه کره جنوبی به ایران به عنوان یک بازار مصرفی شده‌اند و بر سرمایه‌گذاری مستقیم و انتقال تکنولوژی کره‌ به ایران تاکید کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو