عصر بازار

جنگ تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا ادامه دارد؛

جریمه ۶۵ هزار پوندی «آمازون» در انگلستان

عصر اعتبار- شرکت آمازون به دلیل تلاش برای حمل کالاهای خطرناک از طریق سیستم هوایی ازجمله باتری و مواد قابل اشتعال به پرداخت ۶۵ هزار پوند جریمه محکوم شد.

جریمه ۶۵ هزار پوندی «آمازون» در انگلستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، این شرکت بزرگ خرده‌فروشی بعد از متهم شدن به نقض چهار مورد از مقررات حمل‌ونقل هوایی در دادگاه، هفته گذشته به پرداخت این جریمه محکوم شد. مواردی که مشمول مواد خطرناک و ممنوعه در حمل‌ونقل هوایی بوده‌اند، شامل باتری‌های لیتیومی، قطعات یدکی برای انواع گوشی، موبایل و تبلت و همچنین دئودورانت و ماسک مو بوده است.

    مارتین گودی، بازرس این پرونده اعلام کرده است که بر اساس قوانین مربوطه، باتری‌ها، حتی باتری‌های نو، باتری‌های سالم و ضربه ندیده می‌توانند موجب آتش‌سوزی شده، شعله‌ور شده و یا منفجر شوند. قاضی این پرونده نیز اعلام کرده است که جرم آمازون نقض نسبتاً جزئی و کم قانون بوده است.

    اعضای هیئت‌منصفه نیز اعلام کرده‌اند که این نقض قانون به دلیل خطای انسانی بوده و نقض سیستماتیک قانون نبوده است. مرکز خدمات آمازون در انگلستان که از شرکت‌های زیرمجموعه آمازون در اروپا بوده است، گردش مالی‌ای کمتر از یک میلیارد پوند در سال 2015 داشته و سودی 38 میلیون پوندی در این سال داشته است. این جریمه شامل قطعات حمل‌ونقل شده در بین ژانویه سال 2014 و ژوئن سال 2015 بوده است.

    حکم این دادگاه از این لحاظ مهم است که به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا و انگلستان جنگ تازه‌ای را علیه شرکت‌های آمریکایی آغاز کرده‌اند. این جنگ با جریمه مالیاتی شرکت اپل در ایرلند آغاز شد و با جریمه آمازون در لوکزامبورگ ادامه یافت و هم‌اینک این دادگاه در انگلستان است که آمازون را به پرداخت خسارت محکوم می‌کند.

    آمریکایی‌ها این‌گونه اقدامات را سیاسی می‌دانند اما اتحادیه اروپا بر این عقیده است که این اقدامات بر اساس قوانین تجارت در داخل این اتحادیه بوده و پرداخت نکردن مالیات توسط شرکت‌هایی چون اپل، استارباکس و آمازون می‌تواند رقابت در تجارت را در این اتحادیه زیر سؤال ببرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی