عصر بازار

یک مقام مسئول کارگری عنوان کرد

حقوق کارگران آنقدر نیست که به ذخیره سنوات برسد

عصر اعتبار- نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید با دستمزدهایی که کارگران می‌گیرند بلوکه کردن سنوات آنها به هیچ‌وجه عادلانه نیست.

حقوق کارگران آنقدر نیست که به ذخیره سنوات برسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ابوالفضل فتح الهی درباره بلوکه کردن سنوات کارگران که در اصلاحیه قانون کار پیشنهاد شده است، گفت: ذخیره سنوات طرحی بود که در دولت گذشته مطرح شد و مجددا در این دولت به این شکل عنوان شده است. امروز بسیاری از کارخانه‌ها از سیکل کاری خارج شده و به دلیل شرایط اقتصادی با کمترین ظرفیت در حال کار هستند و غالبا نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند بنابراین در بحث ذخیره سنوات به حساب نمی‌آیند.

    وی افزود: متاسفانه امروز شاهدیم که بخشی از جامعه کارگری امورات خود را از طریق دریافت وام می‌گذرانند و به شدت نیازمند یارانه‌های ماهانه هستند، از این رو ناچارند در شغل‌های دوم و سوم مشغول کار شوند بنابر این چگونه می‌توانند پس انداز کنند وقتی دریافتی ناچیزی دارند.

    فتح الهی ادامه داد: زمانی می‌توان از پس‌ انداز صحبت کرد که درآمد کارگر به قدری باشد که این اجازه را به او بدهد ولی وقتی دستمزدها به شکل منطقی پرداخت نمی‌شود نباید انتظار بلوکه کردن سنوات کارگران را داشته باشیم.

    نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد: با وضع اقتصادی و دستمزدهای پایین، عمده کارفرمایان بدهکار کارگران هستند چطور می‌توانند سنوات کارگر را ذخیره کنند تا از آن استفاده منطقی کنند.

    وی درعین حال با بیان اینکه مسکن مهر موجب نزدیک کردن روستاییان به شهرها و ایجاد تورم در جامعه شد، گفت: اگر دولت مصمم است مسکن مهر را که بازمانده از دولتهای قبل است به شیوه جدیدی به فروش برساند باید از راه دیگری اقدام کند زیرا ذخیره سنوات کارگران برای مدت 30 سال کمکی به خانه‌دار شدن آنها نمی‌کند و کارگران اگر بخواهند همین حالا با وضع راکد مسکن می‌توانند صاحب مسکن شوند.

    این مقام مسئول کارگری در پایان با اشاره به پرونده‌های حل اختلاف کارگران گفت: متاسفانه به دلیل رکود تولید و مشکلاتی که کارگاه‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند کارفرمایان نتوانسته‌اند حقوق معوقه و سنوات کارگران را بپردازند در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت که سنوات را به نفع کارگران سرمایه‌گذاری کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو