عصر بازار

چیت چیان عنوان کرد

افزایش قیمت آب و برق کمتر از نرخ تورم بوده است

عصر اعتبار- با توجه به تفاوت شایان میان قیمت تمام شده آب و آنچه از مردم اخذ می‌شود وزیر نیرو معتقد است که به طور سالانه هزینه انشعاب آب و برق تغییر نمی‌کند به‌طوری که می‌توان گفت هزینه برقراری انشعابات آب و برق دو برابر هزینه دریافتی از مشترکان است.

افزایش قیمت آب و برق کمتر از نرخ تورم بوده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حمید چیت‌چیان امروز در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت انشعاب آب و برق اظهار کرد: هزینه برقراری انشعابات دو برابر پولی است که از مشترکان دریافت می‌شود و این رقم با توجه به افزایش نرخ تورم سالانه همواره کمتر از قیمت تمام شده برای صنعت آب و برق بوده است.

    وی افزود: در تلاش هستیم با اتکا به منابع عمومی فشار کمتری به مشترکان وارد شود، باید به این نکته نیز توجه شود که هزینه انشعابات هر چند سال یکبار افزایش می‌یابد و این افزایش قیمت سالانه نیست.

    وزیر نیرو درباره‌ بحران آب در ایران و تشابه این بحران با خسارات جنگ ایران و عراق بیان کرد: وزارت نیرو تمام تلاش خود را برای مقابله با این بحران انجام می‌دهد و دراین خصوص پروژه‌هایی را در برنامه ششم توسعه تدوین و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است که امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم با این بحران مقابله کنیم.

    وی با اشاره به اعتبارات مخصوص به پروژه‌های وزارت نیرو، ادامه داد: میزان بودجه برای برنامه‌های مختلف متفاوت است که هر کدام به صورت جداگانه وصول می‌شود.

    چیت‌چیان با بیان این‌که وزارت نیرو برنامه‌هایی را برای گذر از بحران آب تدوین کرده است، تصریح کرد: از جمله تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و منابع آبی سطحی، استقرار سیستم‌های اندازه‌گیری شبکه آب، توسعه سیستم‌های آب شیرین کن، توسعه سیستم‌های نیترات زدایی و استفاده از پساب تصفیه فاضلاب از نمونه برنامه‌های در دست اجرای این وزارتخانه است.

    به گفته وزیر نیرو درحال حاضر در حدود 90 درصد از کل صادرات خدمات فنی و مهندسی به صنایع آب و برق اختصاص دارد و با این حال اعتقاد داریم در دنیای فناوری جدید در حوزه آب و برق باید تولید کنندگان ما نیز تجهیز و بر اساس دانش روز حرکت کنند.

    وی با بیان این‌که در حال حاضر تولیدات و خدمات تولیدکنندگان ایرانی به بیش از 40 کشور دنیا صادر می‌شود، گفت: درآمدهای ناشی از این صادرات تا حدودی کاهش درآمدهای صنعت نفت را جبران کرده است.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو