عصر بازار

معاون وزیر تعاون:

توسعه تعاونی‌ها از مصادیق برجسته اقتصاد مقاومتی است

عصر اعتبار- معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل تعاونی‌های توسعه عمران شهرستانی را یکی از برنامه های جدی دولت در حوزه تعاونی‌ها دانست.

توسعه تعاونی‌ها از مصادیق برجسته اقتصاد مقاومتی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید حمید کلانتری در یازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر کرمانشاه، تشکیل تعاونی‌های توسعه عمران شهرستانی را یکی از برنامه های جدی دولت دانست و ادمه داد: تقویت تعاونی‌های دهیاری، ساماندهی و ارتقاء عملکرد تعاونی‌های مصرف، بازسازی و اصلاح امور تعاونی‌های مسکن و ... از دیگر برنامه‌های دولت برای ایجاد اشغال پایدار در حوزه تعاونی‌ها است.

    وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به اقتصاد مقاومتی، توسعه تعاونی‌ها را یکی از مصادیق برجسته اقتصاد مقاومتی دانست.

    به گفته این مسئول، تعاونی‌ها هم درون‌گرا هستند و هم برون‌نگر و هم اقتصاد مردمی را توسعه می‌دهند.

    معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عدالت بنیان بودن تعاونی‌ها، تصریح کرد: اگر بخواهیم عدالت اقتصادی را توسعه بدهیم، بهترین راه تقویت تعاونی‌ها است.

    وی در ادامه به فلسفه وجود اتاق‌های تعاون هم اشاره کرد و افزود: تاق های تعاون به عنوان نهادهای مردمی و غیردولتی، هم بر بخش تعاون نظارت دارند و هم تعاون را مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌دهند.

    به گفته او، دولت نیز به اتاق‌های تعاون توجه ویژه دارد و نمونه آن تشکیل تعاونی توسعه صادرات غرب کشور با همکاری اتاق تعاون است که از سیاست‌های اصلی دولت در بحش صادرات بود و اکنون نیز مشغول فعالیت است.

    کلانتری در ادامه اظهار کرد: آنچه که امروز  بیش از هر چیز در کشور به آن نیاز داریم  فرهنگ تعاون و همکاری، فرهنگ کار جمعی و گروهی و فرهنگ تلاش است.

    وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های همه جانبه در کشور، افزود: اگر می‌خواهیم کشور روبه پیشرفت و  رونق اقتصادی باشد و با رکود، فقر و بیکاری مقابله کنیم، تنها راه آن توسعه فرهنگ تعاون و همکاری است.

    معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  یکی از مصادیق همکاری و کار جمعی و گروهی را تشکیل تعاونی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: شرکت‌های تعاونی یکی از مهمترین بخش‌هایی هستند که نقش بسزایی در فعالیت‌های اقتصادی کشور دارند.

    کلانتری با بیان اینکه نگاه مابه تعاونی‌ها به عنوان یک بخش اقتصادی فقط کسب سود و درآمد نیست، گفت: یکی از مهمترین اهداف تعاونی‌ها توجه به نیازهای اعضا است.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی