عصر بازار

ورود رسمی کارت‌های اعتباری با هشدار سیف به دارندگان

عصر اعتبار- کارت‌های اعتباری سه رنگ جدید در حالی امروز با حضور رئیس کل بانک مرکزی به شبکه بانکی وارد شد که سیف نسبت به نقد کردن این کارت‌ها به دارندگان هشدار داد که در صورتی که این اتفاق رخ دهد سوء پیشینه برای آنها در شبکه بانکی محسوب شده و ممکن است از امکانات بعدی در همین رابطه محروم شوند.

ورود رسمی کارت‌های اعتباری با هشدار سیف به دارندگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شعبه مرکزی بانک ملی امروز میزبان رئیس کل بانک مرکزی بود و وعده اخیر این بانک برای اجرایی شدن طرح جدید کارت‌های اعتباری عام در سه رنگ و سه سقف رونمایی شد، بر این اساس از این پس مشتریان بانک‌ها می‌توانند با مراجعه به شعب درخواست دریافت این کارت‌ها را برای خرید کالا اعم از ایرانی یا خارجی ارائه کنند.

    ولی‌الله سیف در این مراسم با اشاره به انتظاراتی که در رسانه‌ها برای صدور و توسعه سریع کارت‌های اعتباری جدید ایجاد شده اعلام کرد: این‌که بخواهیم این کارت‌ها در شبکه بانکی به سرعت رواج پیدا  پیدا کند، انتظار کاذبی است، چرا که این روند به تدریج انجام شده و بانک‌ها براساس میزان اعتبار و درخواست‌هایی که به آنها اعلام می‌شود کارت‌ها را صادر خواهند کرد.

    اما با توجه به این‌که کارت‌های اعتباری برای خرید کردن از طریق پایانه‌های فروشگاهی و یا درگاه‌های اینترنتی اختصاص دارد و برای دریافت پول نقد نیست، رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با کسانی که ممکن است از این کارت‌ها برای کاری غیر از خرید و دریافت پول نقد استفاده کنند، تاکید کرد که اگر گذر زمان نشان دهد که دارندگان کارت‌های اعتباری از وجه نقد آن استفاده کرده و مواردی تخلف در آن مشاهده شود به‌طور حتم این موضوع به عنوان سوء‌پیشینه برای دارنده کارت محسوب خواهد شد.

    وی با بیان این‌که هیچ محدودیتی برای توزیع کارت‌های اعتباری 10، 30 و 50 میلیونی وجود ندارد، عنوان کرد که نگاه ما به این موضوع حرکت به سمت تامین مالی کالاهای مصرفی و به تبع آن رونق گرفتن تولید است، چرا که موجب تحریک تقاضا خواهد شد.

    کارت‌های اعتباری سه رنگ طرحی مجزا از طرح خرید کالای ایرانی است که از سال گذشته در قالب طرح تسریع رونق اقتصادی به شبکه بانکی آمده بود. دریافت‌کنندگان کارت‌های اعتباری جدید می‌توانند تا پایان ماه صدور آن که خرید را انجام داده‌اند تسویه‌حساب کنند که در این حالت هیچ سودی برای بازپرداخت به آنها تعلق نگرفته و تنها مشمول دریافت کارمزد به بانک هستند، اما اگر در این مدت تسویه انجام نشود بازپرداخت به صورت اقساط یکساله، دوساله و سه‌ساله و با سود 18 درصد برای مشتری تقسیط خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو