عصر بازار

توضیحات قالیباف در مورد واگذاری «شهروند» و «شهرآفتاب» به بانک شهر

عصر اعتبار- شهردار تهران در جریان بررسی لایحه واگذاری شرکت شهروند و نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب به بانک شهر گفت: خرید خدمت از بخش خصوصی هزینه ها را کاهش داده و مدیریت را بهینه می کند.

توضیحات قالیباف در مورد واگذاری «شهروند» و «شهرآفتاب» به بانک شهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در دویست و نود و دومین جلسه شورا و در جریان بررسی اصلاحیه بندی از بودجه سال 95 شهرداری که در بخشی از آن به واگذاری شرکت شهروند و نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب به بانک شهر اختصاص داشت گفت: خرید خدمت از بخش خصوصی هزینه‌ها را کاهش داده و مدیریت را بهینه می‌کند.

    وی با بیان اینکه شهرداری‌ها غیر دولتی هستند و باید تمامی درآمدهایشان را خودشان کسب کنند اظهار داشت: این ظرفیت در شهر تهران وجود دارد ضمن اینکه بر اساس سیاست‌های کلان کشور و برنامه های پنجم و ششم و اصل 44 قانون اساسی اصل کوچک سازی به طور حتم باید وجود داشته باشد.

    وی تصریح کرد: دو رویکرد در خصوص فعالیت های شهرداری وجود دارد و آن این است که یا خود باید خدمات را تولید و ارائه کند و یا این خدمات را از شهر بخرد که بر همین اساس مباحث کارشناسی مطرح شد و در سال 89 تصمیم بر این شد که شهرداری از این پس به سمت کارفرمائی پیش برود.

    وی با اشاره به تجربیات خوب بدست آمده در نتیجه این نوع نگاه گفت: نتایج این اقدامات نشان می دهد ورود بخش خصوصی هزینه ها را کاهش داده و مدیریت را پایدار می کند ضمن اینکه زیر ساخت ها برای ایجاد درآمد پایدار شهر باقی می ماند.

    قالیباف در ادامه به موضوع بانک شهر اشاره کرد و گفت: یکی از افتخارات من در مدیریت شهری ایجاد بانک شهر برای شهرداری های سراسر کشور است چراکه بانک شهر امروز تبدیل به پشتوانه ای برای شهرداری ها شده است و شهرداری ها با بانک شهر احیا می شوند.

    وی با بیان اینکه بانک شهر زیر نظر بانک مرکزی است و زیر نظر شهرداری عمل نمی کند با این وجود تمام خدمات خود را به شهرداری ها ارائه می کند؛ تاکید کرد: بانک شهر امروز متعلق به شهرداری‌ها است و ما باید این بانک را تقویت کنیم.

    وی به نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: امروز این نمایشگاه به نقطه ای رسیده است که می توان آن را واگذار کرد تا بخش خصوصی آن را سود آور کند البته من معتقدم که باید درصدی از نمایشگاه برای مدیریت شهری باقی بماند.

    محمد باقر قالیباف در خصوص فروشگاه شهروند گفت: فروشگاهها برای اینکه سودزا باشند باید زنجیره ای باشند این در حالی است که شهرداری به لحاظ قانونی نمی تواند شهروند را از شهر بیرون ببرد اما بانک شهر این محدودیت را ندارد.

    شهردار تهران در خصوص قیمت تمام شده فروشگاهها گفت: در حالی قیمت تمام شده فروشگاههای بخش خصوصی 1.5 درصد است که شهرداری این نرخ را با تمام تلاش به 6 درصد رسانده است و به نظر می رسد شهرداری قادر به کاهش بیش از این نباشد و بر همین اساس باید به بخش خصوصی اجازه ورود داد تا بتواند این قیمت را کاهش دهد.

    بر اساس گزارش سایت شورای شهر تهران، وی در خصوص پیشنهاد ورود این بخش ها به بورس اظهار داشت: ورود این دو با توجه به قوانین و مقررات به بورس امکان پذیر نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو