عصر بازار

رییس کل بانک مرکزی:

کارت اعتباری مرابحه، گامی دیگر در حمایت از تولید و رونق است

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی طرح کارت اعتباری مرابحه را در راستای سیاست جدید بانک مرکزی برای تامین مالی خرید‌های مصرفی عنوان کرد و گفت: با این سازوکار محصول بنگاه‌های تولیدی به فروش می رسد. به عبارت دیگر نظام بانکی با آغاز این طرح، به شکل غیر مستقیم به حمایت خود از تولید کشور ادامه خواهد داد.

کارت اعتباری مرابحه، گامی دیگر در حمایت از تولید و رونق است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، ولی اله سیف ظهر امروز در آیین رونمایی از کارت اعتباری مرابحه در شعبه مرکزی بانک ملی گفت: این محصول نوین نظام بانکی کشور که بر پایه عقد مرابحه صادر می‌شود، به تدریج جایگزین تسهیلات خرد بانک‌ها شده و با این ابزار فاکتورهای صوری برچیده می‌شود. بر این مبنا عملیات بانکی با دقت، شفافیت و امنیت بیشتر انجام خواهد شد. وی افزود: مزیت دیگر کارت اعتباری، کاهش میزان مطالبات معوق تسهیلات خرد خواهد بود.

    سیف بر تفاوت کارت اعتباری مرابحه با کارت اعتباری خرید کالا تاکید و تصریح کرد: کارت‌های اعتباری مرابحه متناسب با بررسی های صورت گرفته توسط بانک‌ها از اعتبار متقاضی، در سه رنگ طلایی 500 میلیون ریالی، نقره‌ای 300 میلیون ریالی و برنزی 100 میلیون ریالی عرضه خواهد شد و با کارت اعتباری خرید کالا تفاوت دارد. کارت اعتباری خرید کالا اگرچه با سود کمتر عرضه شد ولی به دلیل محدودیت در تنوع کالای قابل خرید با اقبال مردم مواجه نشد. اما کارت اعتباری مرابحه برای خرید انواع کالا و خدمت اعم از تولید داخل و خارج قابل استفاده است و از طریق ایجاد رقابت میان تولیدکنندگان شرایط بهبود کیفی محصولات داخلی را نیز به بار می‌آورد.

    رئیس شورای پول و اعتبار اجرای طرح کارت اعتباری مرابحه را متناسب با رویکرد اصلی بانک مرکزی یعنی هدفمند کردن تسهیلات بانکی خواند و افزود: کارت اعتباری مرابحه نه تنها امر تامین مالی خرد را تسهیل می‌کند، بلکه از طریق آن نقدینگی و اعتبار به شکل غیر مستقیم به آن دسته از بنگاه‌ها روانه خواهد شد که برای محصولات آنها بازار وجود دارد. طبیعی است وقتی نیاز مردم به نقدینگی برای خرید محصولات رفع شود، واحدهای تولیدی نیز منتفع خواهند شد.
    در آیین صدور کارت اعتباری مرابحه در حضور رییس کل بانک مرکزی و مدیران ارشد بانک ملی در شعبه مرکزی این بانک  با صدور کارت به صورت نمادین برای یکی از مشتریان، صدور کارت های اعتباری مرابحه در سه رنگ برنزی، نقره ای و طلایی در شبکه بانکی کلید خورد.
    پیش از این بانک مرکزی دستورالعمل حسابداری کارت اعتباری مرابحه  را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو