عصر بازار

پرویزیان اعلام کرد:

عدم محدودیت در وام دهی بانک‌ها به بنگاه‌های کوچک

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی با بیان اینکه سقف تسهیلات دهی به بنگاه‌ها به ۱۶ هزار میلیارد تومان محدود نیست، گفت: پرداخت تسهیلات نباید سلیقه‌ای باشد.

عدم محدودیت در وام دهی بانک‌ها به بنگاه‌های کوچک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، کوروش پرویزیان در نشست مشترک کمیسیون بازار پول و سرمایه و کمیسیون صنایع اتاق ایران با موضوع بررسی ساز و کار عملکرد پرداخت تسهیلات 16 هزار میلیاردی به صنایع کوچک و متوسط اظهار داشت: شبکه بانکی و صاحبان کسب و کار دغدغه واحدی دارند و آن رونق تولید و یکپارچه‌ سازی آمار پرداخت تسهیلات است. 

    وی با بیان اینکه مطابق با آمار تا امروز به بیش از 9 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مبلغ 7600 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، افزود: باید آمار  تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی از صنعت جدا شود و این درخواست صاحبان صنایع از وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی است.

    رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی با اعلام اینکه همچنین باید برای رابطه شفاف‌تر بین بانک‌ها و مشتریان مکانیزم‌های اعتبارسنجی برونی با کمک تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌های تخصصی شکل بگیرد، اظهار داشت: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات باید در قالب بخشنامه و چهارچوب ابلاغی بانک‌ها عمل کنند و پرداخت تسهیلات نباید سلیقه‌ای باشد.

    پرویزیان با بیان اینکه بانک مرکزی سقف پرداخت را به 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات محدود نکرده است، گفت: از نظر تعداد هم 7500 واحد تولیدی فقط مطرح نیست و این رقم می‌تواند افزایش پیدا کند.

    وی با اشاره به اینکه الان هم از مرز 7500 واحد عبور کرده و به 9921 واحد رسیده ایم، افزود: پیشنهادم برای آمار این است که بانک مرکزی و وزارت صنعت به یک توافق برسند و هر سه منابع آماری هم با یکدیگر تجمیع شود تا مردم تصور درستی از تسهیلات دهی داشته باشند.

    همچنین در این نشست، فرشاد مقیمی معاون سازمان شهرک‌های صنعتی کوچک و متوسط؛ اظهار داشت: تاکنون به 3460 صنعتی کوچک و متوسط که از طریق سامانه طرح رونق برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند، مبلغ 3400 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. 

    وی افزود: همچنین به 5560 واحد صنعتی کوچک و متوسط هم مبلغ 4170 میلیارد تومان به وسیله بانک‌ها تسهیلات پرداخت شده است که در مجموع تعداد این واحدها بیش از 9 هزار واحد می‌رسد و مبلغ پرداختی به آنها هم حدود 7600 میلیارد تومان است. 

    معاون سازمان شهرک‌های صنعتی کوچک و متوسط، افزود: هر واحد و بنگاهی که از وزارت صنعت و معدن پروانه بهره‌برداری دریافت کرده باشد، حتی اگر افراد شاغل در آن کمتر از 10 نفر باشند، جزء واحدهای کوچک صنعتی به شمار می‌روند و مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند.   برداشت بدهی از محل پرداخت تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها خلاف ابلاغیه بانک مرکزی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی