عصر بازار

مدیرکل عتبات سازمان حج:

آغاز صدور روادید اربعین

زائران فریب روادید و بیمه ارزان را نخورند

عصر اعتبار- مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه صدور روادید سفر عتبات از امروز آغاز شد، گفت: سقف تعهد بیمه‌ زائران اربعین ۱۹۲ میلیون تومان است؛ زائران اربعین فریب دسیسه‌ کلاهبرداران را نخورند.

آغاز صدور روادید اربعین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محسن نظافتی درباره زمان آغاز صدور روادید(ویزا) و آخرین اخبار ثبت‌نام اربعین حسینی اظهار کرد: صدور روادید از امروز یکشنبه در چهار مرکز کنسولی و سفارت عراق در تهران، کرمانشاه، مشهد و اهواز آغاز خواهد شد و در نیمه مهر ماه نیز 12 مرکز دیگر در سایر استانهای کشور فعالیت خواهند کرد.

    وی یادآور شد: قرار بر این بود تا صدور روادید در روزهای گذشته از سوی مراکز کنسولی و سفارت عراق انجام بگیرد اما به خاطر تعطیلات عید قربان و عید غدیر این روند کمی به تعویق افتاده که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود.

    نظافتی تصریح کرد: امسال روند نام‌نویسی، صدور روادید و حتی اعزامها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا ازدحامی را در روزهای پایانی شاهد نباشیم و این تسریع در برنامه‌ریزیها می‌تواند به نظم بیشتر  خروج و ورود زائران اربعین حسینی از کشور کمک کند.

    وی ادامه داد: استقبال و نام‌نویسی متقاضیان سفر اربعین امسال بسیار مناسب بوده و شاهد رشد چشمگیر ثبت‌نامها نسبت به سالهای گذشته هستیم البته اوج ثبت‌نامها از پایان دهه اول محرم شدت بیشتری می‌گیرد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود 2 میلیون نفر از کشورمان به این سفر اعزام شوند.

    مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت داشتن روادید(ویزا) را برای سفر اربعین امسال الزامی دانست و گفت: متقاضیان سفر اربعین به هیچ‌ عنوان نمی‌توانند بدون ویزا، بیمه و ثبت‌نام در سامانه سماح به عتبات عالیات عزیمت کنند.

    نظافتی افزود: موضوع لغو روادید(ویزا) اربعین هرگز برای امسال عملیاتی نخواهد شد و به طور حتم کنترلهای خروجی و ورودی در مرزهای عراق نسبت به سالهای گذشته افزایش خواهد یافت.

    وی یادآور شد: سالهای گذشته به‌سبب وجود ازدحام جمعیت در یکی از مرزها، بی‌نظمی‌هایی در کنترل خروجی برخی زائران ایجاد شد که البته برخورد قانونی با افراد بدون روادید در بازگشت صورت گرفت اما امسال تمامی تمهیدات برای جلوگیری از ازدحام در یک مرز خاص و یا در یک بازه زمانی مشخص گرفته خواهد شد.

    اجازه سفر اربعین به کسانی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده‌اند داده نمی‌شود

    مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اجازه سفر اربعین به کسانی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده‌اند داده نمی‌شود، گفت: تمامی کنترلها، مشخص شدن دفاتر قانونی، صدور روادید، گروه‌بندیها، تاریخ اعزام و بازگشت، راهنمایی خروج از مرزها، بیمه زائران و خدمات پزشکی از طریق نام‌نویسی انجام می‌گیرد.

    نظافتی اظهار کرد: امسال نرخ روادید (ویزا) اربعین 40 دلار و بیمه زائران به همراه خدمات پزشکی به زائران اربعین 25 هزار تومان خواهد بود که تمامی ثبت‌نام‌ کنندگان باید این مراحل را طی کنند.

    وی تصریح کرد: متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی مراقب فریب دسیسه‌های شرکتهای غیر مجاز در سفر به اربعین باشند و سراغ دلالها نروند چرا که آنها در ظاهر قیمتهای پایین‌تری برای بیمه و سایر تسهیلات ارائه می‌کنند و در حقیقت هیچگونه تعهدی به زائران نخواهند داد.

    مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: برخی شرکتها و دلالها از بیمه 15 هزار تومانی یا دریافت روادید برای اربعین خبر می‌دهند که تمامی این وعده‌ها پوشالی و واهی است؛ با تعهدات بیمه‌ای این شرکتها خدمات پزشکی و تعهدات مناسبی در صورت بروز حوادث به زائران داده نمی‌شود.

    تعهد بیمه‌ای زائران اربعین تا سقف 192 میلیون تومان

    نظافتی با بیان اینکه تعهدات بیمه‌ای و پزشکی ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح به طور کامل انجام می‌گیرد، گفت: پوشش بیمه‌ای برای افرادی که دچار حادثه شوند تا سقف 192 میلیون تومان در نظر گرفته خواهد شد.

    وی اظهار کرد: خدمات پزشکی نیز به زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند داده خواهد شد و تیمهای هلال احمر و پزشکی در طول مسیر راهپیمایی مستقر هستند و به امداد زائران آسیب‌دیده‌ای که دارای مدارک قانونی هستند، می‌پردازند.

    مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: کسانی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده‌اند، نمی‌توانند از خدمات پزشکی مسیر راهپیمایی و خدمات درمانی بیمارستانهای عراق بهره بگیرند بنابراین متقاضیان قبل از عزیمت مراحل نام‌نویسی را تکمیل کنند.

    نظافتی عنوان کرد: ویزا، خدمات پزشکی و بیمه زائران از جمله اولویتهای در نظر گرفته شده برای متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین است و خواهشمندیم علاقمندان ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

    حضور میلیونی زائران ایرانی در مراسم عرفه کربلا/ امنیت کامل سامرا

    وی درباره افزایش حضور زائران ایرانی در مراسم عرفه کربلا نیز اظهار کرد: امسال مراسم عرفه در بین‌الحرمین و کنار حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) با حضور میلیونی زائران ایرانی برگزار شد.

    نظافتی خاطرنشان کرد: در ایام عرفه امسال بیش از 85 کاروان زائران ایرانی به شهر سامرا عازم شدند که این نشان‌دهنده امنیت در این منطقه از عراق بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی