عصر بازار

به ارزش ۳۲۰ میلیون یورو؛

ایران و ژاپن قرارداد جدید مالی در پتروشیمی امضا کردند

عصر اعتبار- اولین قرارداد تامین سرمایه صنایع پتروشیمی ایران در دوره پسابرجام به ارزش ۳۲۰ میلیون یورو با یک شرکت ژاپنی امضا شد.

ایران و ژاپن قرارداد جدید مالی در پتروشیمی امضا کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، اولین قرارداد تامین منابع مالی از بازارهای بین‌المللی به شکل کوتاه‌مدت(یوزانس) در بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران امضا شد. بر این اساس با معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ایران در کنفرانس‌های بین‌المللی مختلف همچون کنفرانس ژنو، وین، برلین، فرانکفورت، این ظرفیت‌ها توانست اعتماد موسسات بیمه صادراتی و اعتباردهندگان بین‌المللی و بانک‌ها را به صنایع پتروشیمی ایران جلب کرد.

    در نهایت، اولین قرارداد تامین منابع مالی در قالب یوزانس از ژاپن و تحت پوشش بیمه صادراتی NEXI و قرارداد منعقده با «ماروبنی» در اول سپتامبر در توکیو ژاپن به مبلغ 320 میلیون یورو به امضاء رسید.

    از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود با توجه به مذاکرات و توافق‌های اولیه انجام گرفته، حجم این قرارداد با افزایشی حدود دو برابری به 640 میلیون یورو افزایش یابد.

    در همین حال، پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، اعلام کرده است: تامین منابع مالی در قالب یوزانس تا سقف یک میلیارد یورو و تامین میان‌مدت را برای مبلغ حدود  500 میلیون یورو در سال جاری محقق خواهد شد.

    قراردادهای تامین مالی مذکور، بدون وثیقه گذاری قراردادهای صادراتی امضا شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی