عصر بازار

بازگشت ۱۴ خط کشتیرانی بین المللی به بنادر ایران

عصر اعتبار- معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ماه های اخیر ۱۴ خط کشتیرانی بین المللی فعالیت مجدد خود را در بنادر ایران از سرگرفته و ۸ خط کشتیرانی برای همکاری با بنادر ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

بازگشت ۱۴ خط کشتیرانی بین المللی به بنادر ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، جلیل اسلامی با اشاره به استقبال خطوط کشتیرانی بزرگ برای ورود به بنادر ایران، گفت: 22 خط کشتیرانی بین المللی پیش از اعمال تحریم ها با ایران در ارتباط بودند که در ماه های اخیر 14 خط فعالیت مجدد خود را آغاز کردند و 8 خط کشتیرانی هم برای همکاری با بنادر ایران اعلام آمادگی کرده اند. 

    معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی افزود: خطوط کشتیرانی بین المللی با اعمال تحریم ها فعالیت خود را در بنادر ایران متوقف کردند اما پس از لغو تحریم ها امکان بازگشت این خطوط فراهم شد.

    اسلامی اظهار کرد: درحال حاضر 14 خط فعال کشتیرانی بین المللی نگاهی ویژه به بندرشهیدرجایی و بندرعباس دارند.

    به گفته معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی، فعالیت خطوط کشتیرانی بین المللی در بنادر ایران، گزینه‌های انتخابی صادرکنندگان و واردکنندگان راافزایش می دهد ضمن اینکه به آنها کمک می کند که با قیمت مناسبتر و دریک فضای کاملا رقابتی کالای خود را وارد یا صادر کنند.

    اسلامی بیان کرد: با فعالیت خطوط معتبر کشتیرانی در بنادر ایران، ضرورت انتقال کالاهای ایرانی به بنادر کشورهای همجوار و منطقه از بین می‌رود و افزایش هزینه های تحمیل شده در زمان تحریم کاهش می یابد.

    عضو هیئت عامل سازمان بنادر گفت: فعالیت خطوط بین المللی در ایران، یک نوع اعتبار بین المللی محسوب می شود و نشانگر آن است که ایران کشوری امن تلقی می شود که شرایط تجاری مناسب برای همکاری را داراست. 

    وی درباره برنامه سازمان بنادر برای افزایش ارتباط با خطوط کشتیرانی بین المللی، بیان کرد: باید زیرساخت های تجاری لازم در بنادر فراهم شود تا تمایل خطوط کشتیرانی برای فعالیت درآنها افزایش یابد. 

    اسلامی ادامه داد: با بهبود ظرفیت های تجاری بنادر ایران، میزان اقبال خطوط بین المللی برای حمل و نقل کالا افزایش می یابد ضمن اینکه اگر خدمات مناسبی به خطوط کشتیرانی ارائه شود این موضوع علاقه مندی آنها را افزایش می دهد.

    معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی، اضافه کرد: در میان 14 خط کشتیرانی بین المللی فعال در بنادر ایران، شرکت هایی دیده می شوند که جزو برندهای مطرح کشتیرانی بین المللی هستند که از جمله آنها می‌توان به «ام اس سی» و «اور گرین» اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی