عصر بازار

خسروتاج:

رشد صادرات هدف‌گذاری می‌خواهد

عصر اعتبار- ‌قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رشد صادرات خواهان هدف گذاری است، گفت: بستر صادرات را دولت‌ها مهیا می‌کنند و مجریان امر بخش خصوصی هستند که وارد صحنه می‌شوند و کار را انجام می‌دهد.

رشد صادرات هدف‌گذاری می‌خواهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجتبی خسروتاج در ششمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان اظهار کرد: صادرات متاثر از آیتم‌های متعددی از جمله انگیزه و توانایی بخش خصوصی و تقاضا و سایر موارد است که این اوامر از آن پروسه‌ای پیچیده‌ای می‌سازد.

    وی با بیان اینکه وظیفه شورای صادرات استان، مهیا کردن امور برای صادرکنندگان است، بیان کرد: این بخش خصوصی است که تکنولوژی مورد نیاز و معیارهای رقابت را با کارشناسان و متختصصان خود احصاء و وارد می‌کند.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برجام یکی از بسترهای مهم در امر توسعه صادرات است، یادآوری کرد: اینکه چگونه می‌خواهیم در عرصه تجارت و سرمایه‌گذاری خود را از سایر کشورها متمایز کنیم، امری مهم و اساسی است که نیازمند بررسی است کما اینکه کشورهای همانند کرواسی و سنگاپور به تربیت به سخت‌کوشی و نظم شهره دارند و این عوامل به نوعی سبب رشد آنها شده است.

    خسروتاج با بیان اینکه هدف گذاری 50 میلیارد دلاری برای صادرات داریم، اضافه کرد: برای تحقق این رقم برای بخش‌های مخلتف هدف گذاری‌های کلی‌ و بخشی تعریف شده است.

    وی در ادامه با بیان اینکه نظام تعرفه‌ای یکی از راه‌های حمایت از تولید است، گفت: امروز قاچاق به عنوان یکی از تهدیدات اصلی در حوزه تولید کشور به شمار می‌رود.

    رئیس سازمان‌ توسعه تجارت ایران افزود: در پی ساماندهی تجارت مرزی که حجم آن نیز قابل تامل است، در دولت هستیم کما اینکه در ماه‌های اخیر به وفور مصوباتی را در این راستا داشته‌ایم که امید است نتیجه این ساماندهی‌ها سبب رفاه بیشتر مرزنشینان شود.

    وی با بیان اینکه نمایندگی‌های خارجی ‌باید، در قدم اول با کالاهای سرمایه‌ای و سپس در ساختاری که به سود دانش کشور باشد وارد عرصه سرمایه‌گذاری شوند، اضافه کرد: به تدریج و پله به پله در حال پیشبرد تعاملات خود با سایر کشورها هستیم.

    خسروتاج با بیان اینکه اگر تفویضات مورد نیاز به استان‌ها واگذار نشود نمی‌توان رشد و جهش در صادرات را انتظار داشت، ادامه داد: کما اینکه مرکز نیز خود بر این امر واقف است و به دنبال واگذاری سایر تفویضات است و اگر نیاز به اختیارات بیشتر دولت نیز حاضر به وگذاری بیشتر اختیارات است.

    وی تصریح کرد: ایران کشوری استراتژیک در حوزه تجارت دنیا به شمار می‌رود که همه باید تلاش کنیم به جایگاه واقعی خود برسیم.

    ‌انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی