عصر بازار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

پیش بینی قیمت مسکن تا اوایل تابستان ۹۶

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تشریح جدیدترین وضعیت بازار مسکن، گفت: مسکن هنوز وارد دوره پیش‌رونق نشده و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل تابستان سال آینده قیمت‌ها ثبات داشته باشد.

پیش بینی قیمت مسکن تا اوایل تابستان ۹۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حسام عقبایی با اشاره به آمار سامانه کد رهگیری اظهار کرد: در 30 روز شهریور ماه امسال 15372 قرارداد خرید و فروش و 19039 قرارداد اجاره در شهر تهران ثبت شده است.

    وی با بیان این‌که در مجموع در پایتخت 34 هزار و 830 انواع قرارداد مسکن ثبت شده است، تصریح کرد: در کشور نیز 50632 قرارداد خرید و فروش و 61718 قرارداد اجاره و با سایر قراردادها 114139 قراداد جمعی در سی روز شهریور ثبت شده است.

    وی افزود: وضعیت بازار مسکن در تهران رو به رشد بوده و سیر صعودی را طی می‌کند، دقیقا بر عکس کشور. امیدواریم این روند صعودی 18 درصدی رشد معاملات شهر تهران طی ماه‌های آتی ادامه داشته باشد و تا پایان پاییز این رشد به شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها تسری پیدا کند.

    وی با بیان این‌که در این ‌صورت پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این افزایش حجم معاملات به شهرهای کوچک تسری یابد، اظهار کرد: از آنجاکه در اردیبهشت ماه سال آینده دو انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شورای‌های اسلامی شهر و روستا را داریم، بازار مسکن معمولا از این گونه رویدادها تاثیر می‌پذیرد. تقریبا می‌توان گفت دو ماه قبل و دو ماه بعد از انتخابات بازار مسکن تحت حاشیه انتخابات قرار دارد و از این رو تا پایان بهار سال 96 ثبات قیمت مسکن حاکم خواهد بود.

    رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با اشاره به این‌که تا تابستان 96 افزایش قیمیت را پیش‌بینی نمی‌کنیم، گفت: تاثیرگذاری پایتخت بر سایر بازارها را نمی‌توانیم بی اثر بداینم، اما قاعدتا باید دولت طرح‌هایی را برای افزایش قدرت خرید مردم از جمله بالا بردن تسهیلات، کاهش سود بانکی و افزایش قدرت بازپرداخت را در دستور کار قرار دهد.

    عقبایی با بیان این‌که در چند ماهه باقیمانده از عمر دولت یازدهم بد نیست دولت به مسکن اجتماعی و استیجاری ورود پیدا کند تا بازار مسکن را از رکود عمیق خارج کند، گفت: به این ترتیب می‌توانیم دوران پیش‌رونق را تا قبل از اردیبهشت ماه سال آینده تجربه کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو