عصر بازار

مدیرکل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی اعلام کرد

تصمیمات جدید بانک مرکزی برای وام ازدواج در راه است

عصر اعتبار- مدیرکل نظارت بر بانک های بانک مرکزی از تصمیم جدید این بانک برای حل مشکل وام ازدواج خبر داد و گفت: دستورالعملی توسط بانک مرکزی درباره سهمیه بانک ها در پرداخت وام ازدواج در حال تدوین است.

تصمیمات جدید بانک مرکزی برای وام ازدواج در راه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عباس کمره ای در جمع خبرنگاران در خصوص مشکلات مردم در حوزه وام ازدواج و عدم پرداخت این تسهیلات در برخی بانک ها، اظهار داشت: اخیرا دستورالعملی توسط بانک مرکزی درباره سهمیه بانکها در پرداخت وام ازدواج در حال تدوین است و مصوب خواهد شد و احتمالا شرایطی برای بانکهایی که سهمیه خود را عملیاتی نکنند، در نظر گرفته خواهد شد.

    وی همچنین درباره بررسی پرونده صرافی های غیرمجاز با اعلام اینکه کمسیون نظارتی بانک مرکزی در حال بررسی مجوز فعالیت صرافی هایی است که یا مجوزشان منقضی شده و یا اینکه دارای ایراداتی است، گفت: در این باره مشغول بروزرسانی هستیم.

    مدیرکل نظارت بر بانک های بانک مرکزی درباره پرداخت سودهای بیشتر در موسسات غیرمجاز تاکید کرد: از مردم درخواست می کنیم که برای دریافت چند واحد درصد سود بیشتر ریسکی که خیلی از مردم قبول کرده اند را انجام ندهند.

    این مقام مسئول در بانک مرکزی درباره ادغام موسسات گفت:‌ ادغام کار راحتی نیست و یک پروسه زمانبر است و نیاز به کار کارشناسی دارد. بانک مرکزی در صدد این است که 3، 4 موسسه و تعاونی باقی مانده را هم ساماندهی کند. ادغام موسسه اعتباری افضل توس با یکی از بانک ها هم در دستور کار است. به هر حال بحث ادغام ها مطرح است.

    وی درباره تعاونی اعتباری وحدت ایرانیان گفت:‌ در این باره هفته پیش دو مکاتبه با بانک ها از سوی بانک مرکزی صورت گرفته است و هر دو نامه هایی بودند که از سوی مراجع ذی صلاح به بانک مرکزی منعکس شده است. اسامی موسسه و بانک هایی که مجوز فعالیت دارند در سایت بانک مرکزی اعلام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی