عصر بازار

اعلام آمادگی چین برای فاینانس۱۰ میلیارد دلاری پروژه های معدنی ایران

عصر اعتبار- گروه سیتیک چین،‌ از برنامه تامین مالی برای طرح های معدنی و صنایع معدنی ایران خبر داد و اعلام کرد آماده ارایه۱۰ میلیارد دلار در قالب فاینانس به ایران هستیم.

اعلام آمادگی چین برای فاینانس۱۰ میلیارد دلاری پروژه های معدنی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار،‌ مدیر ارشد گروه سیتیک که همراه با تعدادی از مقامات آن شرکت با رییس هیات عامل ایمیدرو سخن می گفت، با اعلام خبر فوق تصریح کرد: پس از رفع تحریم ها و اجرایی شدن برجام، استراتژی خود را برای همکاری با ایران را تغییر داده و آماده ارایه 10 میلیارد دلار در قالب فاینانس به ایران هستیم به طوری که این پتانسیل وجود دارد بخش قابل توجهی از این رقم به حوزه معدن و صنایع معدنی اختصاص یابد.

    ژو یافانگ (Zhou Yafang)با بیان اینکه قائل به محدودیت برای فاینانس طرح های ایران نیستیم، تاکید کرد که مجوزهای لازم،‌ تا   ماه های پایانی سال جاری میلادی از دولت چین اخذ می شود و از سال 2017 این میزان تأمین مالی به طرح های ایران اختصاص داده می شود. این مقام گروه سیتیک اظهار داشت: طبق مذاکرات روز گذشته با وزارت اقتصاد ایران، ‌ شرکت بیمه چین (ساینو شور) نیز همراه و پشتیبان این برنامه خواهد بود. وی تاکیدکرد این رقم جدا از اعتباری است که بین دولت های ایران و چین در مرحله نهایی شدن است .
    وی ارایه لیستی از اولویت های ایمیدرو برای جذب منابع مالی از سیتیک را خواستار شد و گفت: به عنوان نمونه آماده تامین مالی فاز دوم آلومینیوم جنوب هستیم اما این امر می تواند به بخش های دیگر همچون فولاد،‌ زغالسنگ،‌ مس و ... نیز تسری یابد.
    وی خواستار تشکیل کارگروهی از سوی دو طرف برای امضای تفاهمنامه ای به منظور اجرایی شدن فاینانس فوق شد و افزود: برنامه های تامین مالی این گروه از سوی سیتیک تراست (CITIC Trust) – به عنوان زیر مجموعه این گروه- اجرایی می شود.
    رییس هیات عامل ایمیدرو نیز با ابراز خرسندی از فعال شدن و حضور مجدد ستیک درتامین مالی پروژه های توسعه ای ایران گفت: در حال حاضر حداقل 2 میلیارد دلار پروژه هایی همچون طرح های فولاد (در سواحل جنوبی)،‌ مس،‌ صنایع پایین دستی آلومینیوم، زغالسنگ و امور زیرساختی از جمله اسکله منطقه ویژه پارسیان از اولویت های تامین مالی به شمار می آیند.
    وی اظهار داشت: سیاست ایمیدرو بعنوان سازمان توسعه ای در بخش معدن و صنایع معدنی، جذب سرمایه و تامین مالی  به گونه ای است که بتواند پروژه های بزرگ صنایع معدنی را اجرا کند. کرباسیان تاکید کرد: هدف ایمیدرو این است که برنامه های پیش بینی شده برای تحقق 55 میلیون تن فولاد، 5/1 میلیون تن آلومینیوم و پروژه های مس، با همکاری بخش خصوصی اجرا شود.
    میزان دارایی های گروه سیتیک که از بزرگ ترین هلدینگ های چین محسوب می شود، به 200 میلیارد دلار می رسد. این گروه سال گذشته 100 میلیارد دلار وام برای شرکت های چینی تامین کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو