عصر بازار

بانک‌های ملی و صادرات در مسقط برای شرکت‌های ایرانی ضمانت‌نامه صادر می‌کنند

عصر اعتبار- بازرگانان ایرانی می توانند در بانکهای عمان حساب باز کنند ضمن آنکه دو بانک ملی و صادرات که در مسقط شعبه دارند می توانند برای شرکتهای ایرانی ضمانتنامه صادر کنند و شرکت های عمانی نیز این ضمانت نامه ها را قبول دارند.

بانک‌های ملی و صادرات در مسقط برای شرکت‌های ایرانی ضمانت‌نامه صادر می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان  با اشاره به اجرایی شدن برجام گفت: با وجود گذشت چندین ماه از اجرایی شدن برجام هنوز شرکت‌های ایرانی که در بخش صادارت خدمات فنی و مهندسی فعالیت می کنند نتوانستند آن طور که باید و شاید در بازارهای بین‌المللی فعالیت کنند که مهم‌ترین دلیل آن مشکلات بانکی است که همچنان وجود دارد و هنوز بانک های ما به سبب برخی مشکلات نتوانستند به سیستم بین المللی بانکی بپیوندند.

    ضرابی ادامه داد: اما این مشکل در عمان با مساعدت دولت عمان حل شده است. در حالی که بازرگانان ما در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نمی توانند به راحتی فعالیت اقتصادی کنند در عمان برای ایرانیان تمهیداتی در نظر گرفته شده که مهم‌ترین آن افتتاح حساب و نقل و انتقال پول از بانک‌های عمانی است. ضمن آنکه دو بانک ملی و صادرات که در مسقط شعبه دارند اجازه دارند برای شرکت‌های ایرانی ضمانت‌نامه صادر کنند و شرکت های عمانی نیز این ضمانت نامه‌ها را قبول دارند.

    وی در خصوص صادرات گاز به عمان گفت: این طرح سال‌ها قبل به امضای مقامات دو طرف رسیده بود اما به سبب برخی مشکلات، اجرایی شدن آن زمان برد اما اکنون در حال گذر از مراحل مقدماتی است و امیدواریم در این دولت این پروژه به سرانجام برسد. ضمن این که ما انتظار داریم که وزارت نفت در این پروژه از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کند.

    ضرابی در پایان تصریح کرد: در داخل کشور شرکت‌های توانمندی در بخش خصوصی داریم که در تمام مراحل اجرای این پروژه می‌توانند فعالیت داشته باشند. ما در اتاق ایران و عمان نیز این آمادگی را داریم که در همه زمینه‌ها با وزارت نفت همکاری داشته باشیم.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان در پایان تصریح کرد: در صورت رسیدن گاز به این کشور ظرفیت‌های جدیدی برای کار در عمان ایجاد خواهد و ما باید از همان ابتدا از این فرصت بهره‌برداری کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو