عصر بازار

اگر اول تابستان سکه خریده بودید، چقدر سود می‌کردید؟ +نمودار

عصر اعتبار- قیمت سکه بهار آزادی که در اول تیرماه معادل یک میلیون و ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رسید، در آخرین روز معاملاتی فصل تابستان با ۸۸ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای این فصل با قیمت یک میلیون و ۱۱۶ تومان معامله شد.

اگر اول تابستان سکه خریده بودید، چقدر سود می‌کردید؟ +نمودار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، هر گرم طلای 18 عیار در اولین روز معاملاتی سال 1395 معادل 102 هزار و 680 تومان به فروش می‌رسید. در سه ماهه ابتدایی سال شاهد افت و خیزهایی در این نرخ بودیم و نهایتاً در 31 خردادماه هر گرم طلای 18 عیار معادل 105 هزار تومان معامله شد.

    در اولین روز معاملاتی فصل تابستان نیز نرخ هر گرم طلای 18 عیار معادل 104 هزار و 615 تومان اعلام شد. اما در سه ماهه فصل تابستان کمترین قیمت مربوط به دوم تیرماه بود، چرا که هر گرم طلای 18 عیار در این روز معادل 104 هزار و 431 تومان به فروش می‌رسید. اما با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شاهد افزایشی در نرخ طلا بودیم و همین موضوع سبب شد تا قیمت هر گرم طلای 18 عیار مرز 110 هزار تومان را نیز زیر پا بگذارد. نهایتاً با بالا و پایین رفتن نرخ طلا، در پایان تیرماه شاهد فروش هر گرم طلای 18 عیار معادل 110 هزار و 773 تومان بودیم.

    در دومین ماه در فصل تابستان نیز شاهد افزایش نرخ طلا بودیم و نهایتاً در 12 مردادماه با فروش هر گرم طلای 18 عیار معادل 115 هزار و 17 تومان بیشترین نرخ طلا در فصل تابستان را شاهد بودیم و نهایتاً با افت‌وخیزهایی که در این نرخ وجود داشت در پایان مردادماه شاهد فروش هر گرم طلای 18 عیار معادل 113 هزار و 183 تومان بودیم.

    اما در شهریورماه کمترین نوسان در نرخ طلا را پشت سر گذاشتیم و نهایتاً در آخرین روز از فصل تابستان هر گرم طلای 18 عیار معادل 113 هزار و 564 تومان معامله شد.
    از آنجایی که تقریباً نرخ سکه بهار آزادی و طلای 18 عیار رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند، در نتیجه روند تغییر قیمت آن نیز تقریباً همانند تغییر قیمت گرم طلای 18 عیار بود.

    در اول تیرماه سکه بهار آزادی معادل یک میلیون و 28 هزار تومان به فروش رسید اما کمترین نرخ سکه بهار آزادی در فصل تابستان نیز، همانند گرم طلای 18 عیار مربوط به دوم تیرماه بود که یک میلیون و 26 هزار تومان اعلام شد. همچنین بالاترین نرخ سکه بهار آزادی را در 12 مردادماه شاهد بودیم که با قیمت یک میلیون و 128 هزار تومان به فروش رسید. اما در آخرین روز از فصل تابستان یعنی در 31 شهریوماه سکه بهار آزادی با قیمت یک میلیون و 116 هزار تومان معامله شد.

    به طور کلی این نرخ‌ها نشان می‌دهد که قیمت طلا و سکه در فصل تابستان روندی صعودی را پشت سر گذاشته است. هر گرم طلای 18 عیار در سه ماهه فصل تابستان معادل هشت هزار و 949 تومان و سکه بهار آزادی معادل 88 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی