عصر بازار

حضور نمایندگان بیمه مرکزی در پنجاه و هفتمین کمیته اجرایی فیر

عصر اعتبار- نمایندگان بیمه مرکزی در پنجاه و هفتمین کمیته اجرایی فیر، کمیته های فرعی آن و کنفرانس بیمه اتکایی فیر که طی سه روز (شهریور ۱۳۹۵ – سپتامبر ۲۰۱۶) در قبرس برگزار شد، حضور یافتند.

حضور نمایندگان بیمه مرکزی در پنجاه و هفتمین کمیته اجرایی فیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مینا صدیق نوحی معاون اتکایی بیمه مرکزی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و هفتمین کمیته اجرایی فیر با حضور نمایندگان 16 کشور آسیایی و آفریقایی و کمیته¬های مالی، توسعه و همکاری در 29 شهریور در قبرس برگزار شد، حضور یافت.
    همچنین کنفرانس بیمه اتکایی فیردر قالب نشست­هایی در روزهای 30 و 31 شهریور با عنوان بیمه اتکایی و توانگری در بازارهای آسیایی برگزارشد که بالغ بر 200 نفر از دست اندرکاران بیمه ای و بیمه اتکایی دراین کنفرانس حضور داشتند.
    بنابر این گزارش، در مورد بازارهای آسیایی و آفریقایی کل حق بیمه جهان در سال 2015 معادل 4553.785 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل 4.7% کاهش نشان می­دهد لیکن در کشورهای آسیایی مانند ایران، قطر، ویتنام، کل حق بیمه عمر بازار جهانی معادل 2533.818 میلیارد دلار شده ونسبت به سال قبل  4.55% کاهش نشان می­دهد در حالیکه این روند در بازارهای آسیایی روبه رشد بوده است.
    از دیگر مصوبات این کمیته می توان به عضویت بیمه مرکزی در کمیته ژوری تالار مشاهیر و کمیته توسعه و همکاری و انتخاب اتول بودا از هند برای تالار مشاهیر فیر، تعلق جایزه سالانه فیر بهcase study متعلق به شرکت بیمه اتکایی چین اشاره کرد.
    همچنین در حاشیه این اجلاس نمایندگان بیمه مرکزی با 25 شرکت بیمه اتکایی و کارگزار اتکایی حاضر در اجلاس دیدار و گفتمان داشتند.
    شایان ذکر است، به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 1365، بیمه مرکزی در مجامع بین­المللی اکو و فیر (فدراسیون بیمه گران و بیمه گران اتکایی آفریقایی – آسیایی) عضو شده است و درحال حاضر 238 شرکت از 54 کشور افریقایی و آسیایی عضو اصلی فیر هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی